اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی جدید صورت می‌پذیرد؛

اجرای طرح زنگ‌ معرفت در 5 مناسبت در همدان

خبرگزاری فارس: مسئول گروه فرهنگی تبلیغی سراج همدان گفت: در سال تحصیلی جاری طرح زنگ‌های معرفت در پنج مناسبت دهه نخست محرم، دهه صفر، ایام دهه فجر، ایام فاطمیه و ایام غدیر در مدارس همدان برگزار می‌شود.

اجرای طرح زنگ‌ معرفت در 5 مناسبت در همدان
حجت‌الاسلام علی‌اصغر گرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به طرح زنگ‌های معرفت در مدارس، اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح در سال گذشته با اعزام 50 نفر مبلغ تعداد 50 دبیرستان دخترانه و پسرانه همدان زیر پوشش قرار گرفتند.
وی تصریح کرد: طرح زنگ معرفت در سال جاری در پنج مناسبت شامل دهه نخست محرم، دهه صفر، ایام دهه فجر، ایام فاطمیه و ایام غدیر به اجر در می‌آید و بر اساس آن اعزام مبلغ به مدارس استان نیز انجام می‌شود.
مسئول گروه فرهنگی تبلیغی سراج همدان به اجرای طرح "سفیران کرامت" در مدارس همدان نیز گفت: بر اساس این طرح نیز اعزام مبلغان به دبیرستان‌های شبانه‌روزی انجام می‌شود که به شرط حمایت مالی در سال جاری اجرای آن با کمیت و کیفیت بالاتری پیگیری می‌شود.
وی با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های گروه فرهنگی تبلیغی سراج در همدان، متذکر شد: انجام برنامه‌های پیش‌بینی شده و نیز تحقق اهداف ترسیم شده گروه فرهنگی تبلیغی سراج مستلزم حمایت و پشتیبانی مسئولان همدان است چرا که بدون این حمایت‌ها انجام برنامه‌ها با مشکل مواجه می‌شود.
گرجی با بیان اینکه طرح زنگ‌های معرفت در سال گذشته فقط در شهرستان همدان به اجرا درآمد، خاطرنشان کرد: امسال پیگیر هستیم که این طرح در شهرستان‌های دیگر نیز به صورت استانی برگزار شود چرا که با استقبال بسیار بالایی از طرف دانش‌آموزان و مسئولان مدارس استان روبه‌رو شد و بازتاب خوبی داشت.
وی بیان کرد: در سال جاری برنامه‌های تدوین و اجرا سال‌های گذشته را با همان شیوه قبل برگزار می‌کنیم اما با توجه به پیگیری و اجرای یک سری موضوعات در سال‌های گذشته، طبیعتاً امسال به موضوعات جدیدتری می‌پردازیم.
مسئول گروه فرهنگی تبلیغی سراج همدان اظهار کرد: در سال جاری طرح جدیدی را در حال بررسی و برنامه‌ریزی داریم که بر اساس آن در یک سری از مدارس استعدادهای درخشان، نمونه مردمی و هیئت امنایی و مدارس شبانه‌روزی در صدد هستیم روحانی را مستقر کنیم.
وی با بیان اینکه اکثر برنامه‌های گروه فرهنگی تبلیغی سراج به صورت استانی انجام می‌شود؛ تصریح کرد: در سال جاری در صدد هستیم‌ از وسایل کمک آموزشی نیز برای مدارس بهره بگیریم.
گرجی عنوان کرد: سال گذشته در سطح کشور طرحی با عنوان "شبکه ملی تبلیغ مدارس" شکل گرفت که در این شبکه همه فعالیت‌های تبلیغی در سطح مدارس کشور توسط یک دبیرخانه ملی و شبکه ملی رصد، ساماندهی و تأمین اعتبار می‌شود.
وی با بیان اینکه شبکه ملی تبلیغ مدارس در هر استانی یک دبیر و مشاور استانی دارد، گفت: این دبیر و مشاور از طرف وزارت کشور به استانداری‌ها ابلاغ شده است که در استان همدان نیز بنده به عنوان مشاور و دبیر استانی شبکه ملی تبلیغ مدارس به استاندار همدان معرفی کرده‌اند.
مسئول گروه فرهنگی تبلیغی سراج همدان ادامه داد: آیین‌نامه طرح شبکه ملی تبلیغ مدارس نیز از طرف وزارت کشور به استانداری‌ها ابلاغ شده و استانداری از محل بودجه‌های فرهنگی باید هزینه‌های اجرای طرح‌های فرهنگی تبلیغی را در مدارس تأمین کند.
وی بیان کرد: امیدوار هستیم با همکاری خوبی که معاونت سیاسی امنیتی استاندار و مدیرکل امور اجتماعی استانداری داشتند و بر اساس تعاملات صورت گرفته، اعتبارات طرح شبکه ملی تبلیغ مدارس تأمین شود و ما بتوانیم به صورت استانی تمام فعالیت‌های تبلیغی را ساماندهی و حمایت کنیم.
گرجی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر هنوز به دلیل اینکه بودجه‌ها ابلاغ نشده، اعتباری به این طرح اختصاص پیدا نکرده است، تصریح کرد: اما قول آن را از استانداری به ما داده‌اند که به به محض ابلاغ و وصول بودجه تأمین اعتبار اجرایی می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول