اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری؛

پسماند‌های پلاستیکی در اصفهان 5 درصد افزایش داشت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان گفت: در سال جاری پسماند‌های پلاستیکی و پلیمری موجود در اصفهان پنج درصد رشد داشته است و استفاده بسیار مردم از وسایل پلاستیکی از دلایل این موضوع محسوب می‌شود.

پسماند‌های پلاستیکی در اصفهان 5 درصد افزایش داشت
تیمور باجول امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به افزایش مصرف پلاستیک در اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر میزان استفاده مردم از وسایل و ظروف پلاستیکی افزایش یافته و افزایش مصرف پلاستیک در سطح شهر‌ها به یکی از بزرگ‌ترین مشکلات موجود در جامعه تبدیل شده است.
وی به افزایش پسماند‌های پلاستیکی در سال جاری اشاره کرد و افزود: در سال گذشته پسماند‌های پلاستیکی نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است و به صورت روزانه حدود 12 درصد پسماند پلاستیکی و پلیمری در اصفهان تولید می‌شود.
مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد زائد شهرداری اصفهان با اشاره به میزان پسماند‌های پلاستیکی که به صورت روزانه در اصفهان تولید می‌شود، تصریح کرد: در سال جاری روزانه حدود 120 تن پسماند پلاستیکی در شهر اصفهان تولید می‌شود و سالانه این پسماند‌‌ها در سطح شهر‌ها افزایش می‌یابند.
وی به میزان این پسماند‌ها در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته روزانه حدود 110 تن پسماند پلاستیکی و پلیمری در شهر اصفهان تولید شده و در سال جاری این میزان با رشد پنج درصدی مواجه شده است.
باجول با اشاره به ضرورت کنترل مصرف پلاستیک در جامعه تاکید کرد: مسئولان باید با ارائه راهکار‌های مناسب در جامعه میزان مصرف مواد پلاستیکی را در سطح شهر‌ها کاهش بدهند.
وی اضافه کرد: استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای در زمان خرید از راهکار‌های ویژه به منظور کاهش مواد و ظروف پلاستیکی در سطح شهر‌ها مصوب می‌شود و این موضوع باید در سطح جامعه و میان مردم فرهنگ‌سازی شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول