اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از انتظار 2 ساعته خبرنگاران؛

مصوبات سفر چهارم دولت به اردبیل توسط رحیمی تشریح شد

خبرگزاری فارس: پس از انتظار دو ساعته خبرنگاران سرانجام مصوبات نخستین جلسه دور چهارم سفرهای استانی هیئت دولت در اردبیل تشریح شد.

مصوبات سفر چهارم دولت به اردبیل توسط رحیمی تشریح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نشست احمدی‌نژاد با وزرا و مدیران کل استان اردبیل به مدت چند ساعت در محل استانداری اردبیل نیمه شب جمعه برگزار شد و در این جلسه مقرر شد 115 مصوبه اجرا نشده سه دور سفر هیئت دولت به استان اردبیل تعیین تکلیف شود.
معاون اول رئیس جمهوری پس از این جلسه در مصاحبه با خبرنگاران و در تشریح مصوبات این جلسه گفت: دولت در چهارمین گام مهم برای رفع مشکلات و آماده‌سازی بسترهای توسعه استان اردبیل، به بررسی مصوبات سه دور سفر استانی قبل پرداخت و 115 مورد از مصوبات را که به علت برخی مشکلات، نیاز به تصمیم‌گیری جدید داشت، گره‌گشایی کرده و نسبت به اجرایی شدن آن راهکارهای عملیاتی به تصویب رساند.
محمدرضا رحیمی افزود: در سه دور سفر رئیس جمهوری به استان اردبیل در مجموع 584 بند اجرایی توسط هیأت دولت به تصویب رسیده بود که تاکنون 279 بند آن به طور 100 درصد به اجرا در آمده است.
وی بیان کرد: 190 بند اجرایی این مصوبات نیز به علت زماندار بودن در دست اقدام و اجرا است و آنها نیز با سرعت لازم در آینده نزدیک به طور کامل اجرایی می‌شود.
رحیمی تصریح کرد: 115 بند از مصوبات سه دور سفر هیات دولت به استان اردبیل نیز برای اجرا معطل مانده بود که به علت برخی مشکلات و وجود برخی گره‌های تصمیم‌گیری، نیاز به تصمیم‌گیری در سطح هیأت دولت داشت که در جلسه دور چهارم سفر هیئت دولت به استان اردبیل در مورد همه آنها تصمیم‌گیری شد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در مجموع برای اجرای همه 584 مصوبه هیئت دولت 28 هزار 447 میلیارد ریال اعتبار به استان اردبیل اختصاص یافته بود که پرداخت و هزینه شد.
وی بیان کرد: در سه دور سفر استانی هیات دولت، از سال 84 تا 89 در مجموع 11 هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیز برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری و اشتغالزای این استان اختصاص یافته بود که از این میزان، تاکنون 4 هزار و 860 میلیارد ریال برای بهره‌برداری از 22 هزار و 24 طرح با اشتغالزایی 29 هزار و 550 شغل جدید پرداخت شده است.
به گزارش فارس، معاون اول رئیس جمهور  همچنین در تشریح بندهای اجرایی 115 مصوبه تصمیم‌گیری شده در چهارمین جلسه استانی هیئت دولت در اردبیل نیز اضافه کرد: واگذاری کشت و صنعت فردوس، پارس و مغان به بخش خصوصی تا پایان سال 90، پرداخت یارانه صادراتی به سیب‌زمینی تولیدی در این استان به منظور تشویق صادرات این محصول، آغاز عملیات تالار بزرگ شهر اردبیل، صدور مجوز قانونی برای طرح‌های فاقد مجوز سفرهای قبلی از جمله بندهایی بود که گره‌گشایی شد تا در مدت زمان تعیین شده به اجرا درآید.
وی ادامه داد: در این جلسه بر اساس بررسی مدیران استان هیئت دولت تصمیم گرفت و بر این اساس در مورد تأمین اعتبار احداث ساختمان اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان استان تا پایان امسال، تأمین 20 میلیارد ریال اعتبار طرح سوادآموزی استان، تأمین تجهیزات گمرکات استان و آغاز عملیات اجرایی گمرک اصلاندوز در صورت آمادگی طرف آذری، تشکیل کمیته تأمین منابع در استان‌ها برای فروش اموال و مستغلات مازاد در همه استان‌های کشور و آغاز این امر از استان اردبیل تصمیم‌گیری شد.
رحیمی گفت: در مورد احداث بیمارستان سوانح سوختگی شهرستان اردبیل با 144 تخت که قبلاً در سفرهای مصوب شده و فقط 50 تخت نیاز است، تصمیم‌گیری شد تا بر اساس مصوبه امروز دولت، یک بخش آن امسال آماده‌سازی شده و مابقی طرح نیز در سال‌های آینده تکمیل شود.
در جلسه امروز هیأت دولت همچنین در مورد موارد زیر تصمیم‌گیری شد:
* تأمین اعتبار کامل تکمیل و ساخت 24 واحد خانه پزشکان متخصص، ایجاد 15 تخت آی‌سی‌یو و سی‌سی‌یو و تأمین اعتبار مرکز تحقیقات بیماری سل و ریه تا پایان سال 90
* اختصاص 400 میلیارد ریال به تعاونی‌های فراگیر استان تا 22 بهمن امسال
* تسریع در احداث دو خانه مهر برای کانون‌های بازنشستگان استان
* اختصاص اعتبار لازم برای کمک به تکمیل کانون‌های فرهنگی و تربیتی کمیته امداد امام در شهرستان‌های استان تا 22 بهمن ماه
* اختصاص اعتبار لازم برای کمک به 150 سازمان مردم نهاد استان به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان
* تأمین اعتبار احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی پایاب سد خداآفرین از سال 90 تا 93
* فروش زمین و ساختمان انبار بذرگیری اردبیل توسط وزارت جهاد کشاورزی و هزینه کردن حاصل از فروش آن برای حمایت از کشاورزان استان توسط صندوق حمایت از کشاورزان استان
* احداث پایانه صادراتی استان اردبیل با همکاری بخش خصوصی
* پرداخت جایزه صادرات سیب‌زمینی به کشاورزان سیب‌زمینی‌کار اردبیل و کلیه سیب‌زمینی‌کاران کشور
* تصویب ایجاد شهرک صنعتی در شهرستان گرمی
* تسریع در احداث دو بلوک خوابگاه خواهران دانشگاه محقق اردبیلی و استخر برای دانشجویان این دانشگاه و خرید چهار دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی دانشجویان و دانشگاهیان این دانشگاه
* تأمین اعتبار آغاز عملیات احداث تالار بزرگ شهر اردبیل و انتخاب سرمایه‌گذار برای پردیس سینمایی و موزه هنرهای معاصر در سال‌جاری
* تأمین اعتبار کامل برای تکمیل و تجهیز مراکز فرهنگی و هنری استان در سال 90
* تجهیز کتابخانه مرکزی اردبیل تا پایان سال 90
* اختصاص حداقل 12 میلیون دلار از محل فاینانس برای نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده در استان اردبیل
* تسریع در تأمین و اجرای کامل مصوبات مربوط به عمران شهری و مطالعه خط تقویت انتقال گاز میانه به خلخال
* گازرسانی به روستاهای باقی‌مانده واقع شده در محدوده قانونی مصوب در سه دور سفر قبلی
* تأمین مالی اجرای سد عمارت از محل فاینانس و اعتبارات وزارت نیرو
* تسریع در اتمام مطالعات و اجرای طرح آبرسانی به شهرهای نمین و عنبران
* اتخاذ تدابیر برای استفاده از حق‌آبه رودخانه ارس
* اصلاح شیوه تخصیص آبگرم اطراف سبلان برای بهره‌مندی عمومی
* تسریع در اختصاص 25 میلیارد ریال برای احداث سه سالن طبقاتی و نیز مرکز آموزش فوتبال در اردبیل و 30 میلیارد ریال جهت تکمیل ورزشگاه 20 هزار نفری تا پایان سال 90
* تشکیل و احداث پیست سوارکاری در استان اردبیل
* تسریع در مطالعه مکان‌سنجی احداث اکوموزه عشایری
* تأمین کمک سود تسهیلات برای اجرای طرح‌های گردشگری از سوی معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری
* صدور مجوز برای 15 طرح که به علت مشکلات اداری اجرا نشده است.
* دستور تسریع برای تأمین اعتبار کسری اعتبار طرح‌های معطل مانده به علت کمبود اعتبار
* تعیین تکلیف وضعیت اشتغال 472 نفر از نیروهای طرحی و تامین اعتبار اشتغال آنها از محل اعتبارات جاری
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول