اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

راه‌اندازی دفتر زیارتی نهبندان ضروری است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان این شهرستان را دارای مردمانی مومن و ولایت‌مدار دانست و گفت: با توجه به موقعیت ویژه، همجواری با کشور پر مخاطره افغانستان و تهاجمات فرهنگی راه‌اندازی دفتر خدماتی و زیارتی در نهبندان ضروری است.

راه‌اندازی دفتر زیارتی نهبندان ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی یکشنبه‌شب در دیدار مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با فرماندار، امام جمعه و مسئولان نهبندان با اشاره به نیاز نهبندان به دفتر خدماتی و زیارتی تصریح کرد: ایجاد این پایگاه مذهبی و فرهنگی در نهبندان می‌توانند در مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرستان تاثیرگذاری مثبت و ارزشمندی را ایجاد کند.
وی ادامه داد: آمار بیانگر این است که هم‌اکنون مردم خداجو و مومن این شهرستان از سفرهای زیارتی استقبال خوبی داشتند و سفرهای زیارتی عتبات عالیات، سوریه و عمره باید در بین مردم به ویژه جامعه روستایی به خوبی اطلاع‌رسانی شود.
مدیر‌کل حج و زیارت خراسان جنوبی نیز از افتتاح دفتر مستقل حج و زیارت در نهبندان به زودی خبر داد و گفت: مقدمات و بسترهای راه‌اندازی این دفتر در نهبندان فراهم شده است.
ابوالفضل نوفرستی اظهار داشت: رایزنی‌ها و پیگیری‌های لازم برای ایجاد دفتر مستقل حج و زیارت این شهرستان در دست اقدام است و مقدمات و بسترهای کار بدین منظور در نهبندان فراهم شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به وجود نیروهای مومن، معتقد و با انگیزه‌ای که در بحث حج و زیارت در نهبندان وجود دارند افق دفتر خدماتی و زیارتی این شهرستان افقی روشن و امیدوارکننده است.
مدیر‌کل حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: دفتری که به زودی در نهبندان افتتاح می‌شود دفتری است که از هر لحاظ به ویژه از لحاظ مدیر حج، عمره، عتبات عالیات و سوریه واجد نیروهای فعال و ایثارگر است که امیدواریم این مدیران با خدمت به زائرین زمینه شکوفایی‌های شخصی و اجتماعی خویش را فراهم آورند.
نوفرستی با بیان اینکه نحوه ثبت‌ نام زائران عمره مفرده در دو بانک ملی و ملت نهبندان به خوبی در حال انجام است، گفت: کارکنان این دو بانک در شهرستان با آرامش و احترام خاصی پاسخگوی مراجعه‌کنندگان بوده و از آنان برای سفر زیارتی عمره مفرده ثبت‌ نام به عمل می‌آورند.
امام جمعه نهبندان نیز در این جلسه افزود: در حقیقت سفرهای زیارتی عمره و عتبات عالیات اوج آرزوی هر انسان مومن و خداجویی است و استقبال و اشتیاق مردم این شهرستان برای سفرهای زیارتی نشان از روحیه خدایی و ولایت‌مداری آنان دارد.
حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم این مناطق با مشکلات مالی فراوان برای سفرهای زیارتی ثبت نام می‌کنند، گفت: از این رو باید تمامی مسئولان برای اعزام زائران بهترین زمینه‌ها را فراهم کنند و درصدد سفری بدون دغدغه برای آنها باشند.
وی یادآور شد: با تدابیر و برنامه‌های لازم باید از سو استفاده زائربران غیرمجاز در شهرستان و استان جلوگیری کنیم و از راه‌اندازی کاروان‌های غیر مجاز توسط این افراد جلوگیری به عمل آوریم.
امام جمعه نهبندان هفته حج را فرصتی مناسب و مغتنم برای ترویج فرهنگ حج و سفرهای زیارتی دانست و اظهار داشت: در این هفته می‌توانیم با برنامه‌های مختلف مردم را تشویق به سفرهای زیارتی کنیم و از طرفی زائران و مردم را از اعزام‌های غیر مجاز آگاه سازیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول