اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

هیئت نظارت بر سفرهای زیارتی و سیاحتی راه‌اندازی شود

خبرگزاری فارس: آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر راه‌اندازی هیئت ناظر بر سفرهای زیارتی و سیاحتی، گفت: باید هیئت­هایی برای بررسی و نظارت بر سفرهای زیارتی و سیاحتی در داخل و خارج راه­اندازی شود تا بتوانیم منطق بیدارگری را به کشورهای اسلامی بشناسانیم.

هیئت نظارت بر سفرهای زیارتی و سیاحتی راه‌اندازی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌قدس رضوی، این مرجع تقلید شیعیان در دیدار اعضای هیئت علمی نخستین همایش بین‌المللی «گردشگری دینی و توسعه فرهنگ زیارت»، با اشاره به مسئله سیر و سیاحت در اسلام، اظهار داشت: اسلام به تشویق و ترغیب سیر و سیاحت پرداخته و مشاهده آثار گذشتگان، پندگرفتن و عرضه اخبار آنان بر قلب را از فوائد آن دانسته است.
وی با بیان این­که یکی از مکتب­های سازنده اسلام، زیارت است، افزود: انسان در زیارت ساخته و آماده برای مبارزه با استکبار و ظلم خواهد شد و وحدت نیز از دیگر آثار زیارت است.
استاد برجسته حوزه با اشاره به این­که در قرآن کریم بر مسئله سیر و سیاحت تأکید شده است، اظهار داشت: در آیات متعددی از قرآن کریم جمله «أَفَلَمْ یَسِیرُوا فِی الْأَرْضِ» «مگر در زمین نگشته اند» آمده که نشان از تأکید فراوان قرآن کریم بر مسئله سیر و سیاحت دارد.
نخستین همایش بین‌اللملی گردشگری دینی و توسعه فرهنگ زیارت مهرماه جاری همزمان با ایام سالگرد میلاد مسعود حضرت علی‌بن موسی الرضا(علیه آلاف التحیه والثناء) و دهه مبارک کرامت با حضور شخصیت‌های مهم از جهان اسلام و تولیت‌های اماکن مذهبی و عتبات عالیات در عراق، سوریه، و مصر در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول