اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه عاشورا خبر داد:

کلاس‌های آمادگی دفاعی یک میلیون دانش‌‌آموز در مناطق عملیاتی

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه عاشورا گفت: یک میلیون دانش‌آموز کشور مقطع دوم دبیرستان برای گذراندن دوره عملی درس آمادگی دفاعی به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.

کلاس‌های آمادگی دفاعی یک میلیون دانش‌‌آموز در مناطق عملیاتی
علی‌اکبر پورجمشیدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است یک میلیون دانش‌آموز برای گذراندن دوره علمی درس آمادگی دفاعی کلاس دوم دبیرستان به مناطق عملیاتی اعزام شوند تا علاوه بر یادگیری این درس در محیطی کاملا عملیاتی با منش، سیره و مظلومیت شهدای هشت سال جنگ تحمیلی بیشتر آشنا شوند.
وی تصریح کرد: دانش‌آموزان در این طرح از 15 مهر تا فروردین 1391 در مناطق عملیاتی حضور پیدا خواهند کرد.
پورجمشیدیان خاطر نشان کرد: از استان آذربایجان شرقی نیز 70 هزار نفر از دانش آموزان دوم دبیرستان برای طی  دوره عملی درس آمادگی دفاعی به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.
وی یادآور شد: تصریح کرد: با این کار اعزام کاروان های راهیان نور شامل کل سال می شود و در طول سال شاهد رفت و آمد کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی خواهیم بود.

*اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی
پورجمشیدیان همچنین برگزاری و افتتاح نمایشگاه بزرگ حماسه‌های دفاع مقدس در محل پارک ائل‌گلی تبریز، مراسم سان و رژه در میدان آذربایجان با مسئولیت سپاه عاشورا با حضور یگان‌ها، گردان‌ها و گروهان نمونه عشایر، بازسازی فضای عملیات افتخارآفرین بدر و شهدا به خصوص شهید مهدی باکری با حضور هنرمندان استانی و کشوری در کنار نمایشگاه، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا دوران دفاع مقدس با حضور در گلزار شهدا و دیدار از خانواده های معظم شهدا را از جمله این برنامه ها اعلام کرد.
وی همچنین تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، پخش ویژه برنامه‌ها، فیلم‌ها و مستند از صدا و سیمای استان، توجه به نقش سربازان در روز سرباز، افتتاح چندین پروژه عمرانی بسیج، رونمایی از تندیس سرداران شهید دفاع مقدس در میدان شهدای تبریز، برگزاری نمایشگاه اسناد دفاع مقدس و تجهیز بیمارستان شهید محلاتی سپاه تبریز به مجهزترین دستگاه‌ها با هزینه‌ای بالغ بر 50 میلیارد ریال را از دیگر برنامه‌های این هفته در آذربایجان شرقی برشمرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول