اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مسئول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ عنوان کرد:

تغییر محتوای درس آمادگی دفاعی دوم متوسطه با رویکرد جنگ نرم از سال 91

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ گفت: از سال تحصیلی آینده محتوای درس آمادگی دفاعی دوم متوسطه با رویکرد «جنگ نرم و نبرد نامتقارن»‌ تغییر می یابد.

تغییر محتوای درس آمادگی دفاعی دوم متوسطه با رویکرد جنگ نرم از سال 91
 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» سرهنگ پاسدار جابر فضلی مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ امروز در نشست خبری مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران که در محل این اداره کل برگزار شد با اشاره به برنامه تحول درس «آمادگی دفاعی» سال دوم متوسطه گفت:‌از حدود 20 سال پیش درس آمادگی دفاعی به طور یکنواخت آموزش داده شده است اما از سال تحصیلی گذشته طرح تحول این درس به وقوع پیوست و با کمک آموزش و پرورش موفق شدیم تا در بخش عملی این درس از جمله در میدان تیر، یک برنامه نرم‌افزاری و فرهنگی به صورت بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس اضافه کنیم.
وی ادامه داد: براین اساس در سال گذشته 32 هزار نفر از دانش‌آموزان پسر مقطع دوم متوسط شهر تهران با اعزام به اردوهای راهیان نور از مناطق یادمانی دوران دفاع مقدس بازدید کردند.
فضلی افزود: در سال تحصیلی جدید اردوهای راهیان نور درس آمادگی دفاعی با هماهنگی آموزش و پرورش و با ظرفیت 73 هزار دانش‌آموز دختر و پسر مقطع دوم متوسطه به صورت یک عملیات بزرگ فرهنگی انجام خواهد شد.
مسئول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ با اشاره به آغاز اعزام دانش‌آموزان پسر مقطع دوم متوسطه به اردوی راهیان نور از پانزدهم مهرماه خاطرنشان کرد:‌ در این مرحله 30 هزار و 946 نفر از دانش‌آموزان پسر دوم متوسطه شهر تهران در طی دو ماه نیم به این اردوی بزرگ و تأثیرگذار اعزام خواهند شد و پس از وقفه یک ماهه دیماه به دلیل برگزاری امتحانات، دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه نیز با ظرفیت 30 هزار و 100 نفر از ابتدای بهمن‌ماه تا 15 اسفند به این اردوها اعزام می شوند.
وی با بیان اینکه حدود 8 هزار نفر از فرهنگیان تهرانی نیز دانش‌آموزان را در این اردوها همراهی می کنند، تصریح کرد: در راستای تحول در درس آمادگی دفاعی دوم متوسطه از امسال شاهد تحول در محتوای این درس به طور آزمایشی در دو استان کشور خواهیم بود و از سال تحصیلی آینده نیز محتوای این درس با رویکرد آشنایی با جنگ نرم و نبرد نامتقارن در سراسر کشور تغییر خواهد کرد.
مسئول بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: امسال اردوهای راهیان نور درس آمادگی دفاعی در سطح کشور با حضور 900 هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوم متوسطه و 100 هزار نفر از فرهنگیان برگزار می شود.
انتهای پیام/ز
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول