اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سبزوار:

آموزش و پرورش متعلق به همه ملت است

خبرگزاری فارس: فرماندار سبزوار، آموزش و پرورش را متعلق به همه ملت دانست.

آموزش و پرورش متعلق به همه ملت است
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار،‌ قاسم شعبانی عطار ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان سبزوار که با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان سبزوار در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: افتتاح 97 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد تومان در این هفته در شهرستان به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: در این هفته سعی شده بود که دستگاه‌های اجرایی تمام امکانات خود را برای برگزاری باشکوه مراسم هفته دولت بسیج کنند تا ارزش‌های دینی و اعتقادی را در نسل جوان نهادینه کنند.
وی به افتتاح دانشکده علوم قرآنی در این شهرستان اشاره کرد و اظهارداشت: این دانشکده جدید در سال تحصیلی جدید 60 دانشجو را می‌پذیرد و این شهرستان تعهد نموده 2 سال ایجاد فضا برای تحصیل و خوابگاه و هزینه‌های جاری را تأمین نماید.
فرماندار سبزوار افزود: هفته دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب ایران است و نباید رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان اسلام را فراموش کنیم.
شعبانی ادامه داد: اگر امروز شاهد بیداری اسلامی و برگزاری اجلاس بیداری اسلامی با حضور بیش از 80 کشور هستیم مدیون رشادت‌های شهیدان در هشت سال دفاع مقدس هستیم.
وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید افزود: آموزش و پرورش متعلق به همه ملت ایران است و زمینه‌ساز توسعه کشور است و تمام مسئولان و مردم باید با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند.
فرماندار سبزوار خاطرنشان کرد: در دهه کرامت که از 7 تا 17 مهرماه است، باید برنامه‌های متنوعی برنامه‌ریزی شود زیرا سبزوار دروازه ورود به مشهد الرضا است و بتوانیم دین خود را به زائران ادا نماییم.
وی درباره سرشماری نفوس و مسکن افزود: در دوم آبان ماه سال جاری این امر همزمان با کل کشور در این شهرستان نیز انجام می‌پذیرد که تا 22 آبان ماه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه این سرشماری ملی در گذشته، هر ده سال یکبار انجام می‌گرفت، گفت: آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال 1385 اتفاق افتاده و بر اساس مصوبه جدید هر پنج سال یکبار صورت می‌گیرد و در آبان ماه سال جاری این سرشماری ملی در کشور انجام می‌‌پذیرد.
شعبانی تصریح کرد: مقدمات این سرشماری صورت گرفته است و تعداد 440 نفر با ستاد سرشماری همکاری دارند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار نیز در این جلسه گفت: عزت و اقتدار امروز کشور را مدیون رشادت‌‌های شهدا، ایثارگران و آزادگان هشت سال دفاع مقدس هستیم.
سرهنگ پاسدار علی اکبر دلبری با بیان اینکه ایران کشوری بود که در جنگ تحمیلی تنها در مقابل چندین کشور و سلطه گران آن زمان ایستاد و مقاومت کرد افزود: دفاع امت اسلامی ایران در برابر تجاوز همه جانبه دشمنان اسلام، در تاریخ افتخار آفرینی مبارزات حق‌طلبانه، یک ملت است.
وی با اشاره به سخنان امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری درباره دفاع مقدس اظهار داشت: ۸۹۵ عنوان برنامه برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس امسال در سبزوار پیش‌بینی شده است.
سرهنگ دلبری برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به همراه بسیجیان، رژه گردان‌های بسیج و نیروهای مسلح، عطرافشانی مزار شهدا در شهرها و روستاها، نواختن زنگ ایثار در نخستین روز از بازگشایی مدارس، اعزام اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم، برگزاری ایستگاه صلواتی و برگزاری نشست‌های روشنگری و سیاسی را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد.
وی شرکت بسیجیان و پایوران به شکل سازمان یافته در نمازجمعه، اعزام راویان و پیشکسوتان دفاع مقدس به مدارس و دانشگاه‌ها برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس، سرکشی از خانواده معظم شهدا، برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی بین بسیجیان در موضوعات دفاع مقدس و قرائت وصیت نامه شهدا در مدارس، محفل انس با قرآن، تجلیل از دانش آموزان قرآنی، تجلیل از چهره‌های نمایشگاه فرهنگی جنگ نرم، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، تجلیل از سربازان نمونه و تزئین میادین شهر را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست.
رئیس دانشگاه تربیت معلم سبزوار نیز در این جلسه به اهمیت آموزش عالی و جایگاه دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: دانشگا‌ه‌ها و حوزه‌های علمیه زمینه‌ساز پیشرفت و محور خوداتکایی، خودباوری، انسان‌سازی و تمدن‌سازی یک کشور هستند.
عباس محمدیان منشا همه پیشرفت‌های علمی، ثبت اختراعات جدید در صنایع نظامی، علوم پزشکی و دارویی را دانشگاه‌ها عنوان کرد و تصریح کرد: این پیشرفت‌های علمی که به ملت بزرگ ایران، اعتمادبه‌نفس، سربلندی، قوت اراده و شجاعت استقامت بخشیده است، مرهون دانشگاه و دانشگاهیان هستیم.
وی دانشگاه را مبدأ پیشرفت‌های علمی و عزت و آبروی ملت ایران دانست و تأکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب توجه ویژه‌ای به دانشگاه‌ها از لحاظ کمی و کیفی شده است.
وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد کنکوری‌ها مجاز به انتخاب رشته بوده اند، افزود: 70 درصد داوطلبان در کنکور سال 90 پذیرفته شده اند.
محمدیان با بیان اینکه دانشگاه تربیت معلم سبزوار در حال حاضر 50 هزار نفر پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و 10 هزار نفر در مقطع دکترا دارد، افزود: با توجه به فراهم شدن زمینه تحصیل در ایران دیگر نیاز به اعزام دانشجو به خارج در مقطع ارشد و دکترا نداریم.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول