اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل زندان‌های کرمان خبر داد:

افزایش 600 درصدی اعتبارات فرهنگی زندان‌های کرمان

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل زندان‌های استان کرمان گفت: سال جاری اعتبارات فرهنگی اداره کل زندان‌های استان کرمان 600 درصد افزایش دارد و این اعتبار به 3 میلیارد و 500 میلیون ریال افزایش یافته است.

افزایش 600 درصدی اعتبارات فرهنگی زندان‌های کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، علی ولی‌نیا بعد از ظهر امروز در اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر مددجویان ندامتگاه‌های استان کرمان اظهار داشت: در این جشنواره هفت گروه تئاتر از پنج شهرستان سیرجان، رفسنجان، شهربابک، بم و جیرفت به مدت دو روز در ندامتگاه سیرجان با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی افزود: پس از اعلام نظر هیئت داوران، تئاتر «سقوط» به کارگردانی سیدحمید موسوی از شهرستان سیرجان و «رفیق نارفیق» به کارگردانی عباس جلال‌آبادی از بم به ترتیب مقام‌های اول و دوم را کسب کردند.
ولی‌نیا تصریح کرد: در بخش نویسندگی تئاتر عباس جلال‌آبادی از بم نفر برتر شناخته شد و در کارگردانی تئاتر سیدحمید موسوی از سیرجان مقام اول و حمید خوش‌کیش از رفسنجان مقام دوم را کسب کرد.
وی ابراز داشت: در زمینه ارائه بروشور نیز بروشور نمایش «تا برای سایه‌ام شناسنامه‌ای بگیرم»، اثر حمید خوش‌کیش از رفسنجان و در اجرای موسیقی نمایش «سقوط» با موسیقی محمد امیری از سیرجان نیز به عنوان آثار برتر شناخته شدند.
ولی‌نیا بیان داشت: همچنین در بخش بازیگری این جشنواره امیر رضازاده از رفسنجان اول، حمید امیرطاهری و یدالله محمودآبادی از سیرجان و علیرضا نارویی از بم مشترکا دوم، محمد قنبرزاده از رفسنجان و میثم محمودی از شهربابک و حمدالله شکوهی از سیرجان نیز مشترکا رتبه سوم بازیگری را به خود اختصاص دادند.
وی از افزایش 600 درصدی اعتبارات فرهنگی اداره کل زندان‌های استان کرمان در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته 650 میلیون ریال اعتبارات فرهنگی داشتیم که با توجه به اهمیت اجرای طرح‌های فرهنگی در ندامتگاه‌های استان این اعتبار به 3 میلیارد و 500 میلیون ریال افزایش یافته است.
ولی‌نیا با اشاره به اینکه 47 روحانی با ندامتگاه‌های استان همکاری دارند، خاطرنشان کرد: در برنامه فرهنگی سال جاری 9 هزار ختم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در زندان‌های استان کرمان برگزار شده است.
وی از اختصاص 18 میلیارد ریال برای عملیات عمرانی و تکمیل ندامتگاه شهرستان سیرجان خبر داد و اذعان داشت: هدف ما توسعه زندان‌ها نیست، بلکه اعتبارات بر اساس قابلیت‌های فرهنگی و امور اصلاحی مددجویان توزیع می‌شود و ندامتگاه بزرگ سیرجان از جمله قابلیت‌های ذکر شده که در جذب اعتبارات ملی نیز موفق بوده است.
به گزارش فارس، در اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر زندان‌های استان کرمان که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و 60 نفر از مددجویان بازیگر در ندامتگاه شهرستان سیرجان برگزار شد از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول