اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خبر داد:

انجام 42 نوبت بازدید از زندان‌های خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: در مرداد ماه سال جاری، قضات دادگستری خراسان شمالی 42 نوبت از ندامتگاه‌های استان بازدید کردند.

انجام 42 نوبت بازدید از زندان‌های خراسان شمالی
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، احمد کیخسروی اظهار داشت: روسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها، روسای شعب و قضات ناظر زندان در حوزه‌های قضائی استان، 42 نوبت از اندرزگاه‌های بجنورد، اسفراین، شیروان و کانون اصلاح و تربیت بازدید و ارشادات و اقدامات قانونی را در خصوص مسائل و مشکلات زندانیان ارائه کردند.
وی افزود: در مرداد ماه امسال قضات و مسئولان قضائی شهرستان‌های بجنورد، جاجرم آشخانه و راز و جرگلان 19 نوبت در جمع مددجویان مرکزی بجنورد حضور یافته و از نزدیک مشکلات و خواسته‌های آن‌ها را بررسی کردند.
کیخسروی تصریح کرد: در همین مدت مددجویان ندامتگاه‌های شیروان 19 و اسفراین 4 نوبت فرصت داشتند تا خواسته‌های خود را نزد هر یک از مسئولان طرح و یا نامه‌های کتبی خود را به آنان ارائه کنند.
وی هدف اصلی از این بازدیدها را تسریع در رسیدگی به پرونده‌های زندانیان و ایجاد آرامش و کاهش دغدغه‌های روحی و روانی آنان عنوان  کرد و گفت :  اصلاح و تربیت زندانیان اولویت کاری است و تمام تلاش‌ها و برنامه‌ها در جهت تحقق این هدف به کار گرفته شده است تا زمینه بازگشت سالم زندانیان به جامعه را بهتر فراهم می‌سازد.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین گفت: واحد ارشاد و معاضدت قضایی دادگستری استان در مرداد ماه سال جاری به 4 هزار و 467 نفر از مراجعان خدمات مشاوره‌ای ارائه داده است.
وی افزود: 4 هزار و 86 نفر از مراجعین به صورت حضوری و 381 نفر نیز با استفاده از تلفن 129 از خدمات مشاوره‌ای این واحد استفاده کرده‌اند.
کیخسروی تصریح کرد: دادگستری بجنورد در ماه گذشته با هزار و 281 مشاوره حضوری و 72مشاوره تلفنی بیشترین مراجعه کننده را داشته است و دادگاه عمومی رازوجرگلان با 61 مشاوره حضوری و 40 مشاوره تلفنی کم‌ترین مراجعه را داشته است.
وی اظهار داشت: در همین مدت دادسرای بجنورد به 799 نفر از مراجعین به صورت حضوری و در خصوص 25 مورد نیز به صورت تلفنی ارشادات لازم را ارائه داده است.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: در مدت مشابه دادگستری شیروان 252 مشاوره حضوری و 49 مشاوره تلفنی و در مانه و سملقان به 538 نفر مشاوره حضوری ارائه شده است.
وی اضافه کرد: 485 مشاوره حضوری و 11 مشاوره تلفنی در دادگستری اسفراین، 418 مشاوره حضوری و 160 مشاوره تلفنی در فاروج و 252 مشاوره حضوری و 24 مشاوره تلفنی نیز در جاجرم انجام شده است.
کیخسروی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوعات مطروحه در این مشاوره‌ها مطالبه طلب، مسائل خانوادگی، اختلافات ملکی و مسائل مربوط به ارث بوده است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول