اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور مشارکت‌های همگانی شهرداری مشهد:

شوراهای اجتماعی به محلات هویت می‌بخشند

خبرگزاری فارس: مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های همگانی شهرداری مشهد گفت: شوراهای اجتماعی، هویت از دست رفته محله‌ها را احیا می‌کند.

شوراهای اجتماعی به محلات هویت می‌بخشند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، احسان ثانوی اظهار داشت: با افزایش جمعیت شهرها و روند شهرنشینی در جامعه، پرداختن به تمام جوانب زندگی شهرنشینی اعم از امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و حتی سیاسی مستلزم مشارکت اجتماعی و داوطلبانه مردم و مشارکت بخش‌های عمومی و خصوصی در فرایند برنامه‌ریزی و توسعه شهری است. 
وی افزود: شهروندان در مدیریت شهری که به طور مستقیم بر زندگی آنها تاثیر می‌گذارد سهیم هستند علاوه بر این به دلیل گستردگی مشکلات و دغدغه‌های کلانشهری همچون مشهد مشارکت واقعی و معنا دار مردم در فرآیندهای برنامه‌ریزی و توسعه آن مورد تایید برنامه‌ریزان شهری بوده که این مهم بیش از هر چیز در سطح خرد و محله ای ضرورت می‌یابد.
ثانوی تصریح کرد: 5 هدف اساسی تقویت محلات، افزایش ارتباط و اعتماد متقابل بین ساکنین محلات و شهرداری، ارتقای فرهنگ شهروندی و افزایش همبستگی در سطح محلات، جلب مشارکت مردم و تشکل‌های مردم نهاد و...،بهره‌برداری از شبکه گسترده ارتباطی با مردم و افزایش مشارکت و نظارت همگانی در نقشه راه شورای اجتماعی محلات ترسیم شده است.
وی خاطر نشان کرد: محله، کوچکترین واحد تقسیمات شهری است که دارای هویت، همبستگی و شعاع عملکردی انسانی و خدمات تعریف شده است که بر اساس آخرین تقسیم بندی جغرافیایی، شهر مشهد به 156محله تقسیم شده است. شناسایی بهتر مشکلات و مسائل محله، جلب مشارکت شهروندان و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در راستای بهبود شرایط فرهنگی و اجتماعی در ارتقای جایگاه اجتماعی مدیریت محله محور از اهمیت شایانی برخوردار است.
مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های همگانی شهرداری مشهد افزود: شورای اجتماعی محله در اکثر محلات تشکیل شده به طوری که فعالیت خود را نیز آغاز کرده است. شناسایی شبکه مسائل محله، برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و...، جلب مشارکت‌های مردمی، ارائه پیشنهاد و تصویب فعالیت‌های هنری، فرهنگی و ورزشی، از جمله فعالیت و کارکردهای اعضای شورای اجتماعی محله است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول