اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان قم خواستار شد:

ترویج فرهنگ اهدای عضو در کشور

خبرگزاری فارس: نایب رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان قم گفت: بعضی از اعضای مهم و حیاتی بدن که برای بقای انسان لازم و ضروری است، جایگزین مناسبی ندارند و پیوند اعضا تنها راه درمان است.

ترویج فرهنگ اهدای عضو در کشور
ولی‌الله صمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اهمیت پیوند اعضا در کشور اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر در جهان از پیوند اعضا بهره‌مند شدند که بقای تعدادی از این افراد به بیش از 25 سال رسیده است و بقای پنج ساله برای اغلب اعضای پیوندی نیز بیش از 70 درصد است.
وی با اشاره به عدم فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب در زمینه پیوند عضو در کشور گفت: با وجود تعداد زیادی از بیماران مرگ مغزی در بخش‌های ICU بیمارستان‌‌‌ها، اکثر خانواده‌ها رضایت به پیوند اعضا نمی‌دهند.
صمدی تاکید کرد: تعداد بسیاری از هموطنان به‌ دلیل بیماری و نارسایی ارگان‌های حیاتی مانند قلب، ریه،کبد، کلیه و دیگر اعضا برای ادامه زندگی به پیوند اعضا نیاز دارند.
نایب رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان قم عنوان کرد: پیوند اعضا مجوز شرعی «نظر مراجع عظام تقلید» و قانونی «نظر مجلس شورای اسلامی» را دارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه هیچ تغییر ظاهری در جسم فرد دهنده عضو ایجاد نخواهد شد، تصریح کرد: تمام هزینه‌های مربوط به اهدای عضو بیمار مرگ مغزی بر عهده وزارت بهداشت و درمان است و هیچ هزینه‌ای توسط افراد پرداخت نخواهد شد.
صمدی در پایان گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم از ابتدای سال 1390 تاکنون پنج بیمار مرگ مغزی را پس از اخذ رضایت از خانواده این بیماران به منظور پیوند اعضا به تهران اعزام کرده است که اعضا این بیماران زندگی مجددی به سه تا پنج بیمار منتظر پیوند اعضا بخشیده است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول