اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد:

اداره دانشگاه‌های آزاد استان‌ها هیئت امنایی میشود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد گفت: در سیاست اداره دانشگاه آزاد به سمت غیرمتمرکز شدن حرکت می‌کنیم که در این راستا اداره دانشگاه‌های آزاد در استان‌ها هیئت امنایی می‌شود.

اداره دانشگاه‌های آزاد استان‌ها هیئت امنایی میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عبدالله جاسبی بعدازظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از مرکز رشد واحدهای فناور، مجتمع ورزشی یادگار امام (ره)، پروژه دانشکده عمران، معماری، شهرسازی و نقشه‌برداری و پروژه بانک ملت دانشگاه آزاد قزوین بیان کرد: از یکی دو سال قبل سه حرکت مهم را برای آینده دانشگاه آزاد آغاز کردیم.
وی ادامه داد: این حرکت براساس وسعت دانشگاه و لزوم مناسب سازی ساختار دانشگاه برای ادامه حیات ضروری است.
رئیس دانشگاه آزاد اضافه کرد: نخستین گام در این راه تغییر ساختار دانشگاه آزاد است؛ در سیاست اداره دانشگاه آزاد به سمت غیرمتمرکز شدن حرکت می‌کنیم که در این راستا اداره دانشگاه‌های آزاد در استان‌ها هیئت امنایی می‌شود.
وی اعلام کرد: در آخرین جلسه‌ای که در بحث دانشگاه‌ها داشتیم هیئت‌های امنایی را طراحی کردیم، در آخرین جلسه وارد بحث‌های اساسی دانشگاه شدیم؛ در نهایت مقرر شد در جلسه آینده برنامه پنج ساله هر استان به تصویب برسد.
جاسبی خاطرنشان کرد: در چشم‌انداز افق سال 1404 کل مقالات آی. اس. آی 75 هزار پیش‌بینی شده، در جلساتی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که از این تعداد 56 هزار مقاله را دانشگاه آزاد می‌تواند دایر کند ولی در محاسبه خود به این نتیجه رسیدیم که دانشگاه آزاد به تنهایی قادر است بیش از 75 هزار مقاله را دایر کند.
وی افزود: از همین رو در برنامه پنج ساله برای استان‌ها برنامه‌ای نوشتیم بر این اساس تعداد مقالات از این رقم هم فراتر می‌رود در نتیجه باید گفت که قدرت آموزش عالی کشور فراتر از این است.
رئیس دانشگاه آزاد اظهار کرد: در گام بعدی شعبات واحد علوم و تحقیقات را دایر کردیم یعنی واحد علوم تحقیقات را با درخواست استانداران برپا کردیم که تاکنون 41 شعبه واحد علوم و تحقیقات تصویب شده که بیش از 30 شعبه عملیاتی شده است.
وی تصریح کرد: اگر همین 41 شعبه فعال شود از درون دانشگاه آزاد، دانشگاه آزاد دیگری می‌جوشد.
جاسبی عنوان کرد: سومین گام ما مرکز رشد و فن‌آوری است، مرکز رشد را چند سالی است تأسیس کردیم تا چند کار مهم را انجام دهیم، یکی حمایت مادی و هیئت علمی از رشته‌های فن‌آوری نو و دیگر تجاری سازی پروژه‌های تحقیقاتی و به مرحله تولید رساندن آنهاست.
وی اعلام کرد: این سه کار مهم در مجموعه کار آینده درخشانی را برای دانشگاه آزاد اسلامی رقم خواهد زد.
رئیس دانشگاه آزاد اضافه کرد: در دهه چهارم می‌خواهیم با دانشگاه‌های معتبر جهان رقابت کنیم و این مستلزم این است که همه واحدها و همه مدیران کمر همت ببندند تا در یک سال باقی مانده از دهه سوم دانشگاه‌های معتبر داخلی را پشت سر بگذاریم و در ادامه وارد رقابت با دانشگاه‌های معتبر جهان شویم.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول