اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

زدودن غربت از نماز در گرو انتقال اسرار آن است

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان گفت: اگر ما می‌توانستیم آداب و اسرار ارزشمند نماز را به مردم منتقل کنیم، نماز تا این حد غریب نمی‌شد.

زدودن غربت از نماز در گرو انتقال اسرار آن است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی بعد از ظهر امروز در نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری نماز در همدان، ضمن ارزشی خواندن برپایی این جشنواره در استان همدان اظهار داشت: در باب امر نماز باید گفت که ما حقیقت این مهم را نشناخته‌ایم چرا که اگر ما می‌توانستیم آداب و اسرار ارزشمند نماز را به مردم منتقل کنیم، نماز تا این حد غریب نمی‌شد.
وی با بیان اینکه نماز معجون پیچیده‌ای است، تصریح کرد: بحث مهمی که وجود دارد ماهیت وجودی این تکلیف شرعی است چرا که ویژگی‌های بسیار و زوایای این مهم بیان شده که با بهره‌گیری از آنها می‌توان به حقیقت و ماهیت اصیل نماز دست یافت.
امام جمعه همدان متذکر شد: ویژگی‌ها و ابعاد بیان شده از تکلیف شرعی نماز زمینه‌ساز رسیدن به فیوضات و دلدادگی به تمام معنا در برابر کمال و جمال مطلق الهی است که بر این اساس نیازمند توجه و اهتمام خاص و شایسته‌ای است.
وی با بیان اینکه زمانی نماز یک نمازگزار، حقیقی است که به واقع خود را در برابر معبود خود باخته باشد، خاطرنشان کرد: داشتن حضور قلب در اقامه نماز انسان را به معبود نزدیک می‌کند که بر این مبنا باید در زمان برپایی این مهم از توجه ویژه‌ای را داشت.
محمدی با تأکید بر ارزش نماز برای نمازگزار، اذعان داشت: در جامعه اسلامی باید در راستای توجه و الزام به این تکلیف ارزشمند دین مبین اسلام همت گمارد و در زمینه برگزاری هر چه باشکوهتر آن با حضور اقشار و آحاد مختلف جامعه پیشگام شد.
وی با اشاره به سخن پیامبر اسلام(ص) مبنی بر اینکه نماز را نور چشم من قرار دادند، گفت: در ما هزاران حفره و کمبود وجود دارد که با دلدادگی و عشق به معبود و گام نهادن به راه کمال الهی می‌توان آنها را پر کرد و به سعادت رهنمون شد.
امام جمعه همدان با بیان اینکه در هستی تمام کائنات به حمد و تسبیح خداوند منان مشغول هستند، اظهار داشت: انسان نیز که خود اشرف مخلوقات است باید در راستای ارج نهادن به نعمات بی‌بدیل الهی پیشگام شود و امر اقامه صحیح نماز را که به عنوان برترین عبادات است، مورد توجه قرار دهد.
وی متذکر شد: اگر قلب انسانی از کمالات الهی و پویندگی راه حق باز بماند، از رسیدن به این کمالات دور شده و در حد لذات دنیوی باقی می‌ماند چرا که قلب انسانی شایستگی طی درجات عالیه را دارد.
محمدی در پایان با بیان اینکه به فرمایش امام صادق(ع) در نماز 4 هزار حدود وجود دارد، تجزیه و تحلیل این حدود را از دانشمندان و علمای فن خواستار شد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول