اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بخش کومیته صورت گرفت؛

طلای جایزه بزرگ ترکیه برگردن کاراته‌کای قمی

خبرگزاری فارس: کاراته‌کای قمی همراه با تیم‌ ملی کاراته رده سنی جوانان کشورمان در مسابقات جایزه بزرگ ترکیه با برتری برابر حریفان به مدال طلا دست یافت.

طلای جایزه بزرگ ترکیه برگردن کاراته‌کای قمی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در حالی که کمتر از یک ماه به زمان برگزاری مسابقات کاراته قهرمانی جهان باقی مانده است، کاراته‌کاهای کشورمان نیز در رده‌های سنی مختلف خود را با تمام توان برای درخشش در پیکارهای جهانی آماده می‌کنند و برای همین منظور در مسابقات جایزه بزرگ ترکیه حضور یافته‌اند و در روز نخست نیز با درخشش خیره‌کننده نفرات اعزامی، تیم کشورمان به هفت مدال رنگارنگ دست یافت.
‌تیم‌های ملی کاراته رده‌های سنی جوانان و امید زیر ۲۱ سال کشورمان در مسابقات جایزه بزرگ کاراته ترکیه شرکت کرده است تا ملی‌پوشان در جدال برابر حریفان قدر شرکت‌کننده در مسابقات از کشورهای مختلف دنیا، به خوبی خود را مورد ارزیابی قرار دهند.
در حالی که هدایت تیم‌های ملی جوانان و امید زیر ۲۱ سال کاراته کشورمان به علیرضا کتیرایی ستاره دهه ۹۰ و اوایل سال‌های ۲۰۰۰ میلادی بر عهده دارد، این تیم با ترکیبی متشکل از ۱۶ کاراته‌کا و همراه راهی کشور ترکیه شده است و محمد شایگان یکی از ملی‌پوشان کاراته کشورمان که عضو تیم ملی جوانان است موفق به کسب مقام قهرمانی این رقابت‌ها و مدال طلا شد.
علاوه بر محمد شایگان دیگر کاراته‌کای قمی حاضر در این رقابت‌ها، علی نجفی است که هر دو نفر بعد از درخشش در مسابقات کاراته قهرمانی رده سنی جوانان آسیا در کشور چین که حدود یک ماه قبل در شهر گوانگ‌جو این کشور برگزار شد، مورد توجه و نظر کادر فنی تیم ملی قرار گرفته‌اند تا در مسابقات جهانی مالزی نیز شرکت کنند.
این دو کاراته‌کای قمی در حالی تیم ملی کاراته جوانان کشورمان را ‌اواخر مهر ماه در مسابقات جهانی مالزی همراهی می‌کنند که در رقابت‌های قهرمانی آسیا در چین با کسب برتری قاطع برابر تمام حریفان خود به مقام قهرمانی و نشان طلا دست یافتند.
موفقیت و درخشش در عرصه رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان همچون مسابقات قهرمانی آسیا که یک ماه قبل در کشور چین برگزار شد، مهم‌ترین هدف دست‌اندرکاران کاراته کشورمان است و برای همین منظور فدراسیون این رشته تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته است تا بهترین شرایط از هر نظر برای بهبود آمادگی ملی‌پوشان کاراته کشورمان فراهم شود.
یکی از اقداماتی که فدراسیون کاراته برای افزایش توان و البته محک میزان آمادگی ملی‌پوشان کاراته کشورمان در نظر گرفته است، حضور تیم‌های ملی جوانان و امید زیر ۲۱ سال در مسابقات مهم برون مرزی است تا سنجش خوبی از شرایط آمادگی کاراته‌کاهای ملی پوش صورت بگیرد.
فدراسیون کاراته حضور در مسابقات جایزه بزرگ کاراته در کشور ترکیه را که با شرکت کاراته‌کاهای مطرح دنیا در این کشور برگزار شود را برای تیم‌های ملی کاراته رده‌های سنی جوانان و امید در نظر گرفته است که تا پایان روز نخست این مسابقات تیم کشورمان به سه مدال طلا و چهار نقره و برنز دست یافته است که از این تعداد مدال، یک نشان طلا توسط محمد شایگان قهرمان جوانان آسیا در سال 2010، قهرمان مسابقات بین‌المللی یونان در سال 2010 و نفر نخست مسابقات جوانان آسیا در سال 2011 به دست آمده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول