اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مدت 10 روز صورت می‌گیرد؛

سرویس‌دهی رایگان شهروندان اصفهانی توسط خط یک BRT

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه گفت: پس از افتتاح و راه‌اندازی خطوط BRT در اصفهان شهروندان به مدت 10 روز توسط خط یک این اتوبوس‌ها به صورت رایگان سرویس‌دهی می‌شوند.

سرویس‌دهی رایگان شهروندان اصفهانی توسط خط یک BRT
سید عباس روحانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به زمان راه‌اندازی خطوط BRT در اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر تجهیزات این خطوط آماده شده و هفته آینده خط یک اتوبوس‌های تند‌رو شهری اصفهان به منظور حمل و نقل سریع شهروندان افتتاح می‌شود.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی این خطوط باید در ابتدای شهریور ماه جاری در اصفهان صورت می‌گرفت، اضافه کرد: شهرداری مجری این پروژه شهری است و وجود مشکلات بسیاری در زمینه مسائل پیمانکاری و تجهیز ایستگاه‌ها از مهم‌ترین دلایل عدم راه‌اندازی این خطوط در اصفهان محسوب می‌شود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس رانی اصفهان و حومه به اهمیت راه‌اندازی این خطوط به منظور کاهش بسیاری از مشکلات موجود در سطح شهر اشاره کرد و بیان داشت: استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در راستای کاهش آلودگی هوای اصفهان نقش موثری دارد و مسئولان باید استفاده از این وسایل را در میان شهروندان فرهنگ‌سازی کنند.
وی با اشاره به اینکه اصفهان از استان‌های فعال در راستای راه‌اندازی خطوط BRT در سطح شهر است، ادامه داد: راه‌اندازی این خطوط در اصفهان و فعالیت این اتوبوس‌ها به منظور حمل و نقل شهروندان در سطح شهر بسیاری از آلودگی‌ها و مشکلات زیست محیطی موجود در جامعه را کاهش می‌دهد.
روحانی با اشاره به اینکه هفته آینده این خطوط در اصفهان راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: پس از افتتاح و راه‌اندازی خطوط اتوبوس‌های تند‌رو شهری در اصفهان، سرویس‌دهی رایگان شهروندان اصفهانی توسط خط یک BRT به مدت 10 روز  صورت می‌گیرد.
وی به مسیر خط یک این اتوبوس‌ها در اصفهان اشاره کرد و افزود: خط یک BRT در اصفهان از پل یزدآباد به سمت میدان آزادی و برعکس به منظور حمل و نقل سریع اصفهانی‌ها در این مسیر فعالیت می‌کند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه با اشاره به هزینه حمل و نقل شهروندان اصفهانی توسط این اتوبوس‌ها تاکید کرد: حمل و نقل شهروندان توسط اتوبوس‌های تند‌رو شهری در خطوط بالای هفت کیلومتر با کرایه 150 تومان صورت می‌گیرد و کرایه این اتوبوس‌ها نیز با استفاده از کارت بلیت پرداخت می‌شود.
وی به تعداد ایستگاه‌های احداث شده در این مسیر اشاره کرد و گفت: در فاز نخست خطوط BRT اصفهان 15 ایستگاه احداث شده است.
روحانی با اشاره به تعداد اتوبوس‌های تند‌رو شهری در اصفهان اظهار داشت: تعداد 30 دستگاه اتوبوس تندرو برای حمل و نقل سریع شهروندان اصفهانی فعال هستند و 10 دستگاه نیز به صورت پشتیبانی برای حمل و نقل شهروندان پیش‌بینی شده‌اند.
وی اضافه کرد: هر یک از اتوبوس‌های تندرو شهری در اصفهان 150 نفر ظرفیت دارند و از هفته آینده این اتوبوس‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول