اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

24 میلیون تن میوه در کشور فرآوری می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آب و خاک و صنایع وابسته وزارت جهاد کشاورزی گفت: در برنامه پنجم توسعه قرار است 24 میلیون تن میوه در کشور فرآوری، بسته‌بندی و یا برای نگهداری آن سردخانه تاسیس شود.

24 میلیون تن میوه در کشور فرآوری می‌شود
سیدرحیم سجادی در حاشیه  پاسخگویی به شکایات مردمی در ستاد ارتباط سفر رئیس جمهور، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: صنایع وابسته و فرآوری محصولات از جمله ضرورت‌ها در برنامه‌ریزی توسعه پایدار بخش کشاورزی است به طوری که بخشی از تولید محصول در کنار تازه‌خوری باید به محصولات دیگر تبدیل شود و به دلیل فساد‌پذیری میوه و صیفی‌جات تلاش می‌کنیم صنایع فرآوری را در استان توسعه دهیم.
معاون آب و خاک و صنایع وابسته وزارت جهاد کشاورزی ضرورت راه‌اندازی واحد‌های بسته‌بندی، کنسرو و احداث سردخانه‌ها را در حمایت از تولید‌کنندگان محصولات سر درختی و باغ و صیفی بسیار مهم اعلام کرد و بیان داشت: آمادگی داریم با اعطای تسهیلات به صاحبان این صنایع از تولید‌کنندگان این بخش حمایت کنیم.
این مسئول اظهار داشت: امسال سال خوبی در تولید این محصولات است به طوری که دو قانون جدید در برنامه پنجم ما را موظف و مکلف می‌کند تا در توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در قطب‌های تولید همت بیشتری کنیم.
سجادی اضافه کرد: اردبیل به عنوان قطب تولید سیب‌زمینی و برخی محصولات سر درختی باید از صنایع وابسته مناسب برخوردار باشد تا محصول تولید شده که فساد‌پذیری‌ آن بیشتر است از بین نرفته و در فرصت مناسب به محصول دوم تبدیل شود.
سجادی به برنامه دوم طراحی شده در قانون پنجم توسعه اشاره کرد و افزود: قرار شده است بر اساس بودجه سال 90 از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به صورت ریالی تسهیلاتی در اختیار سرمایه‌گذاران صنایع تبدیلی قرار گیرد که این کار در کنار بهره‌برداری از تسهیلات ارزی می‌تواند مفید و راهگشا باشد.
این مسئول از آمادگی جهاد کشاورزی در حمایت از سرمایه‌گذاران این بخش به ویژه احداث‌کنندگان سردخانه و صنایع تبدیل خبر داد و گفت: بخشی از اقدامات زیربنایی در حوزه آب و خاک و صنایع وابسته استانی است و در مورد احداث سد‌های معیشتی و تامین اعتبار آن نیز به صورت استانی و با اعتبارات در نظر گرفته شده تصمیم‌گیری می‌شود.
معاون آب و خاک و صنایع وابسته وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: به خاطر فضایی که در کشور ناشی از بحث خشکسالی و کم‌آبی حاکم است ما در دو سه طرح ملی اولویت‌های خود را اعلام کردیم که مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی و توجه به آبیاری تحت فشار از جمله این اقدامات است.
وی یادآور شد: با این اقدامات تلاش می‌کنیم راندمان آبیاری و مصرف آب در مزارع به حداقل رسیده و در عوض افزایش تولید را با آبیاری‌های مدرن شاهد باشیم.
این مسئول گفت: بر این اساس در استان اردبیل ما در اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری با یک رشد مناسب روبه‌رو هستیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: برای اجرای شبکه‌های فرعی نیز از ردیف ملی، اعتبارات مناسبی به استان اختصاص یافته به طوری که طرح انتقال آب با لوله از سر چاه تا مزرعه در این استان در حال انجام است
وی گفت: در سطح ملی نیز در دو سال اخیر اعتبار خوبی را در این حوزه اختصاص دادیم به طوری که از محل اعتبارات ملی یک هزار و 300 میلیارد تومان در این زمینه برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شده که 50 درصد آن تاکنون بین استان‌ها توزیع شده است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول