اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی ایلام:

6 هزار تن میوه در ایلام برداشت شد

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: امسال تاکنون 6 هزار تن انواع میوه از باغات استان ایلام برداشت شده است.

6 هزار تن میوه در ایلام برداشت شد
همایون مظاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: این میوه‌ها شامل گردو، انگور، زیتون، مرکبات، زردآلو و انار است. 
وی ادامه داد: 100 درصد بیشتر محصولات باغی تولید شده در بازارهای داخلی استان مصرف شده و در پاره‌ای مواد در برخی از محصولات باغی که مازاد بر نیاز بازار مصرف بوده به استان‌های همجوار حمل می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: به عنوان مثال تولید توت فرنگی در فصل پاییز و بهار بیشتر از نیاز بازارهای داخلی استان بوده که مازاد آن به استان‌های همجوار حمل می‌شود.
مظاهری تصریح کرد: استان ایلام اکنون دارای 5 هزار هکتار باغ میوه مثمر و غیر مثمر در مناطق مختلف گرم و سردسیری قرار دارد.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: برای احداث این سطح از اراضی باغی از سوی صاحبان باغات و دولت 200 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
وی افزود: با توجه به نیاز بازار مصرف استان این میزان باغ و تولیدات آن جوابگو نبوده و باید میزان سطح باغات در استان ایلام افزایش یابد.
وی ادامه داد: البته برای ایجاد باغات در استان ایلام نیازمند همکاری باغداران این استان بوده که باید همکاری بیشتری داشته باشند.
این مسئول اضافه کرد: این دستگاه اجرایی نیز تمام توان خود را برای توسعه باغات استان ایلام به کار برده و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.
اکنون استان ایلام از حیث داشتن باغات میوه در ردیف آخر استان‌های کشور قرار دارد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول