اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در استان اصفهان؛

طرح پلیس افتخاری در نایین اجرایی شد

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نایین گفت: طرح پلیس افتخاری با شرکت بیش از ۵۰۰ نفر از مردم برای نخستین بار در استان اصفهان در نایین اجرایی شد.

طرح پلیس افتخاری در نایین اجرایی شد
سرهنگ محمدعلی یوسلیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نایین اظهار داشت: با توجه به گستردگی وسعت شهرستان نایین که بزرگ‌ترین شهرستان استان اصفهان از نظر وسعت است و با توجه به گستردگی مأموریت‌های نیروی انتظامی بر آن شدیم که راهکاری برای پیشگیری و مهار جرائم اتخاذ کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به وقوع جرائم و قرار گرفتن شهرستان نایین در مرکز مواصلاتی و محورهای ترانزیتی کشور که استان‌های شرقی و غربی را متصل می‌کند و یک شاهراه اساسی کشور محسوب می‌شود و به دلیل کمبود نیرو و امکانات، امکان استفاده از نیروی انتظامی در تمام نقاط شهرستان میسر نیست به همین منظور طرح پلیس افتخاری در سطح شهرستان نایین برای نخستین بار در کشور و استان به اجرا درآمد.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نایین تصریح کرد: این طرح با هدف برقراری نظم و انضباط با استفاده از نیروی‌های مردمی به اجرا درآمد و هدف آن است که امنیت را به نوعی مردمی کرده و به خود آنان واگذار کنیم و در جایی که خود مردم حضور دارند شاهد یک امنیت پایدار می‌شویم.
وی افزود: در این طرح در ابتدا عوامل ذی‌نفوذ، معتمدین، متدینین، افراد فعال در عرصه اطلاع‌رسانی و کسانی که به هر نحوی می‌توانند پلیس را یاری کنند در اقشار مختلف مردم، شناسایی شده و به عنوان پلیس افتخاری در زمینه‌های مختلف همکار و همیار پلیس شدند.
یوسلیانی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ نفر در نایین به عنوان پلیس افتخاری مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: دانشجویان، استادان، معلمان، دانش آموزان، کارگران، اصناف، بازاریان، روحانیت، بسیجیان و سایر قشرها در این طرح دخالت دارند و اگرچه به طور قانونی هیچ مسئولیت مستقیمی در کارهای پلیسی و امنیتی ندارند ولی در راستای ایجاد نظم و انضباط اجتماعی تأثیر بسزایی دارند.
وی تصریح کرد: تاکنون توانسته‌ایم با به‌کارگیری عوامل اجتماعی، تا 40 درصد افزایش اخذ رضایت شاکیان و سازش پرونده‌ها را داشته باشیم و سبب شده که دعاوی و پرونده‌ها حل و فصل شده و به مراجع قضایی ارسال نشده و بین مردم اصلاح صورت گیرد.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نایین تاکید کرد: پلیس افتخاری از طرف سبب ایجاد تعهد در خود شخص و اطرافیان و بستگان وی می‌شود و از طرفی دیگر، انعکاس موضوعات امنیتی و اجتماعی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اطلاع نیروی انتظامی می‌رسد که خوشبختانه در این زمینه‌ها نیز تاکنون نتایج بسیار خوبی دربر داشته است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول