اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه یادواره شهدای ترور کردستان؛

ترور فرهنگ خشونت و حذف قلب دانایی است

خبرگزاری فارس: ترور، مولود فرهنگ خشونت و آشوب استکبار جهانی در سال 88 قلب دانایی مردم کردستان را نشانه رفت و روحانیت معزز این استان را با زبان روزه به درجه رفیع شهادت رسانید.

ترور فرهنگ خشونت و حذف قلب دانایی است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، 23 و 26 شهریور ماه 88 یادآور تلخ‌ترین روزهای کردستان در ترور دو تن از علمای این استان بود، علمایی که به دلیل زهد، دانش و تقویت مبانی دین مبین اسلام ناجوانمردانه از سوی بدعت‌آوران دین با عنوان وهابیت و سلفیت به سفارش کوردلان صهیونیسم به شهادت رسیده و خونشان را تقدیم درخت سترگ اسلام کردند.
ترور، مولود فرهنگ خشونت و آشوب استکبار جهانی در سال 88 قلب دانایی مردم کردستان را نشانه رفت و روحانیت معزز این استان را با زبان روزه به درجه رفیع شهادت رسانید.
این نکته که محکوم نمودن هرگونه ترور و هتک حرمت روشنفکری باید در صدر قرار گیرد، امری بدیهی است که حضور پرشور مردم استان در تشیع پیکر این دو عزیز سفر کرده یعنی زنده‌یادان ماموستا محمد شیخ‌الاسلام و ملابرهان عالی موید این عزم مردمی در پاسداشت از مقام شامخ شهدای رمضان بود اما آنچه که در این دو سال مردم را منتظر باقی گذاشته است، تعیین تکلیف مجازات مسببین این حادثه دلخراش است که هنوز با عدم اطلاع رسانی کافی و  مناسب از سوی مسئولین امر مواجهه است.
باید قبول کنیم که امروز استکبار با رخنه و ایجاد شکاف مذهبی درصدد ایجاد تفرقه به اشکال مختلف است و حمایت از سلفیت پس از ایجاد بحران‌هایی در افغانستان و عراق بهترین حربه برای سلطه بر منطقه و مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی از سوی ایادی وابسته به آمریکای جنایتکار است که جنایات عبدالمالک ریگی در کنار بن لادن و شیخ زانا از نمونه‌های بارز این توطئه جدید صهیونیسم بوده و  هست.
آگاهی‌بخشی و افشای ماهیت این توطئه از سوی علمای مطلع و دلسوز مردم راهی بود که شهدای رمضان 88 کردستان در پیش گرفتند تا مردم این دیار را از توطئه جدید دشمنان نظام مطلع سازند.
 بدعت دینی در این حوزه و استدلال‌های غیرمنطقی و غیرانسانی از سوی مروجان وهابیت و سلفیت همانند اعمالی بود که در سایر استان‌های کشور تحت عنوان متصلان به مهدویت در قالب فرقه حجتیه شکل گرفته بود تا با ایجاد اختلاف درون مذهبی تمامی نا آرامی‌ها به نام حاکمیت به ثبت رسیده، زمینه آشوب در منطقه فراهم شود و تمامی این نشانه‌ها با شکل‌گیری رسانه صهیونیسم در آن سوی مرز تحت عنوان اسرائیل كُرد همزمان با این تحرکات مذموم در استان بیشتر مشهود شد.
از شاخص‌های حرکت ضداخلاقی سلفیت در منطقه ترسیم اسلام آمریکایی برای تنفر و دوری جوانان از دین مبین اسلام و روی آوردن به شاخه صهیونیست مسیحیت از سوی دیگر با حمایت آمریکا بود که متاسفانه تعداد معدودی از جوانان منطقه را یک شبه‌مبدل به مبلغ مسیحیت، طرفدار یهودیت مدنظر صهیونیست در جوار مرز نمود.
شهید شیخ‌الاسلام که از وزنه‌های استان در مجلس خبرگان رهبری بود در سالیان اخیر توانسته بود نقش حساسی را در تامین خواسته‌های مردم این منطقه به عنوان کیانداران سلحشور میهن اسلامی ایفا نماید که مولود آن منتج به سفر مقام معظم رهبری در اردیبهشت 88 و تصویب مصوباتی حیاتبخش در مسیر توسعه پایدار استان بود.
شهید برهان عالی نیز به موازات فعالیت‌های خارج از استان شهید شیخ‌الاسلام تقویت همبستگی در پایگاهی مردمی به نام مسجد قبا سنندج و محافل مختلف مرکز استان به عنوان مبلغ و مروج دین بود که پیش‌تر سنندج و مسجد قبای آن به عنوان مسجد جامع شهرک بهاران این شهر از فتنه‌ای طراحی شده رهایی یافته بود و تمامی این اعمال وحدت‌بخش جز آزردگی خاطر دشمنان نظام را در کسوت سلفیت به همراه نداشت.
سلفیتی که فرقه‌ای ضاله با کار فرهنگی در روستاهای مستعد فعالیت دینی به ترویج نفاق پرداخته و چون اصحاب حزب رستاخیز قبل از انقلاب و محافل فراماسونی به  نشر ادبیات جدیدی از استعمار و استکبار در منطقه پرداختند.
باید قبول کنیم که بعد از گزارش منطقی و به جای شبکه تلویزیونی پرس‌ تی‌وی در همان سال 88 و با حداقل زمان چند ماهه باید توسط مسئولین محلی نیز با انعکاس و پخش این مستند مواجه می‌شد تا زمینه آشوب‌های بعدی از جمله انفجار بمب صوتی بانک کشاورزی سنندج در سال 89 فراهم نمی‌شد.
بی‌شک برگزاری یادواره و همایش برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا مادامی که به ترویج راه شهدا بیانجامد مفید خواهد بود ولی اگر صرف هزینه کرد بیت‌المال به تعدادی مقاله و سخنران خاتمه یابد جز ایجاد یک دور و تسلسل برنامه‌ای و شعار گونه با شعور مردم جز تقابل و نهایت تاثیراتی زودگذر چیز دیگری نخواهد بود.
امروز باید از موج بیداری اسلامی درس‌ها آموخت که اگر زعامت رهبری گرانقدر و دلسوز در منطقه خاورمیانه نبود موج این بصیرت و خرد جمعی منبعث از مردم سالاری دینی تا شاخ آفریقا سرایت پیدا نمی‌نمود و فرهنگ انقلاب اسلامی در هزاره سوم به این شکل به عنوان الگویی مترقی و حامی مستضعفان و عدالتخواهان مطرح نمی‌گشت.
آنچه امروز با یاد شهدای رمضان 88 کردستان بیش از پیش تلالو می‌یابد ادامه دادن راهی است که در آن کوس رسوایی مروجان دین گریزی را به همراه داشته و وحدت ملی را در گرو مشت‌های به هم گره شده امت مسلمان و همیشه در صحنه کردستان را طنین‌انداز نماید.
زنهاری که هشیاری مردم را در کنار درایت مسئولین استان در هر لباسی از خدمت باید به دنبال داشته باشد، خویشتن‌داری، پرهیز از احساس، تقویت اطلاع‌رسانی و افشای ماهیت موج فتنه‌ای است که درصدد انحراف مردم متدین استان در مناسبت‌های مختلف دینی با هدف تفرقه و دوری مردم از آداب و مناسک مذهبی و عقیدتی است و شاید تارک این اطلاع‌رسانی بر دوش دستگاه‌هایی چون تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، رسانه‌های جمعی و فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار مرکز کنترل و فرماندهی چون شورای فرهنگ عمومی بیش از گذشته سنگینی می‌نماید.
...........................................
یاداشت از سامان احمدی
...........................................
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول