اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین خبر داد:

بهره‌برداری از نخستین باغ مفاخر کشور در قزوین

خبرگزاری فارس: شهردار قزوین گفت: نخستین باغ مفاخر کشور در قزوین در فضایی به مساحت هشت هکتار، پایان سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از نخستین باغ مفاخر کشور در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، مسعود نصرتی بیان کرد: پروژه باغ مفاخر شهر قزوین با هدف ایجاد یک عرصه اجتماعی برای معرفی مفاخر این شهر در زمینی به مساحت هشت هکتار در بافت مرکزی و مجاورت هسته تاریخی شهر قزوین به اجرا درخواهد آمد.
وی ادامه داد: وجود گونه‌های خاص گیاهی و استقرار چهار اثر بزرگ و مهم ثبت شده تاریخی در این سایت و همجواری با محورهای پیاده اصلی و فضاهای شهری شاخص قزوین از نقاط قوت این طرح محسوب می‌شود.
شهردار قزوین اعلام کرد: طراحی این پروژه در سال 81 از سوی شهرداری قزوین به شرکت نقش جهان پارس با مدیریت مستقیم مرحوم سید هادی میرمیران معمار برگزیده ملی و دارای نشان دولتی درجه یک فرهنگ و هنر که خود از مفاخر قزوین محسوب می‌شود، سپرده شد و در ادامه بازنگری در طرح فاز یک و تکمیل طرح اجرایی پروژه توسط شرکت فن و هنر آسیا با بهره‌گیری از تخصص‌هایی همچون دکترای پژوهش هنر، دکترای مرمت، دکترای باستان شناسی و تاریخ هنر، دکترای معماری با گرایش میراث فرهنگی و زیر نظر مدیریت مستقیم سید محمد بهشتی معمار برجسته قزوینی و عضو هیئت علمی دانشگاه و رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی کشور در مراحل پایانی است.
وی توضیح داد: پروژه باغ مفاخر قزوین با الگو برداری از باغ‌های ایرانی و مفاهیم معماری ایرانی - اسلامی و با در نظر گرفتن عرصه‌های عمومی برای بروز تعاملات اجتماعی شهروندان همراه با معرفی مفاخر قزوین در چهار عرصه جداگانه هر یک به مساحت 7 هزار و 500 متر مربع در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ادبی، هنری، علمی و غیره اجرا خواهد شد.
نصرتی خاطر نشان کرد: در میان بناهای تاریخی ثبت شده ساختمان بلدیه به عنوان محل اجتماعات و تشریفات، ساختمان اداره راه به عنوان موزه، مرکز اطلاع‌رسانی کلیسای کانتور برای معرفی مفاخر غیر مسلمان شهر قزوین و منبع ذخیره آب تاریخی به عنوان یک نشانه شهری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و وجود مراکز فرهنگی، سالن اجتماعات مراکز آموزشی، کتابخانه‌ها و نمایشگاه‌ها از دیگر کاربری‌های است که در این پروژه به بهره‌برداری خواهند رسید.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه عملیات مرمتی و بازسازی تمامی آثار تاریخی ثبت شده در سایت پروژه به اتمام رسیده است و حدود 95 درصد از اراضی مورد نیاز تملک شده با تأمین منابع مالی صورت گرفته این پروژه به عنوان اولین باغ مفاخر در ایران در پایان سال 91 به بهره‌برداری خواهد رسید.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول