اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

حجت‌الاسلام ادبی در گفت‌وگو با فارس؛

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ماهانه مراسم بزرگداشت برگزار می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور گفت: در تلاش هستیم در سال جدید هر ماه یک بزرگداشت‌ برای مفاخر ادبی و فرهنگی کشورمان برگزار کنیم.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ماهانه مراسم بزرگداشت برگزار می‌کند
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد ادبی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره برنامه‌های پیش‌روی این انجمن توضیحاتی داد و بیان کرد: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور به عنوان متولی پرداختن به مفاخر فرهنگی و جایگاه کم‌نظیز فرهنگی و معرفتی آنها مهمترین نهادی است که در فضای کنونی در سطح کشور به پاسداشت مفاخر همت می‌ورزد.

به گفته ادبی، اصلی‌ترین دیدگاه ما این است که انتقال تجربه پخته و سخته مفاخر فرهنگی را به نسل جوان منتقل و تاثیرگذاری آن را ایجاد کنیم و در فضای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور بتوانیم زمینه‌ای را ایجاد کنیم که این تجربه گرانقدر با زبانی که درخور فضای فرهنگی امروز است و نسل جدید می‌تواند با آن زبان این تجربیات را درک کند این انتقال را صورت دهیم و از این رو فکر می‌کنم که انجمن در دوره جدید کارکرد و فعالیت اصلی خود بتواند در این زمینه تاثیرگذاری خود را داشته باشد و از نوع بزرگداشت‌هایی که برای استاد سیدعلی موسوی گرمارودی برگزار شد، هر دوماه یکبار برگزار کنیم البته در تلاشیم در سال جدید هرماه یکبار از این نوع بزرگداشت‌ها داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ادبی در این راستا ابراز داشت: در سال گذشته نیز از این چنین بزرگداشت‌ها انجام شده که امیدواریم در سال جاری هم از این قبیل تجلیل‌ها برپا کنیم.

وی درباره اینکه تاکنون چند بزرگداشت در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور انجام شده، اظهار داشت: به لحاظ بزرگداشت مرکزی که در مرکز انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور برگزار شده، برای بزرگانی چون سیدمحمد مشکات، پرفسور حیابی، استاد قرائتی، دکتر گرجی (در زمان حیات) و 15 تن از شخصیت‌های برجسته‌ای که در سال گذشته از دنیا رفته‌اند بزرگداشت داشتیم.

ادبی درباره بزرگداشت‌های پیش‌رو عنوان کرد: در این راستا برنامه‌های خود را تا پایان سال در یک برنامه مشخص اعلام خواهیم کرد.
انتهای پیام/و
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول