اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجتمع پتروشیمی جم خبر داد:

پیشرفت 90 درصدی واحد بوتن 1 مجتمع پتروشیمی جم

خبرگزاری فارس: رئیس مجتمع پتروشیمی جم از پیشرفت 90 درصدی واحد بوتن 1 مجتمع پتروشیمی جم خبر داد.

پیشرفت 90 درصدی واحد بوتن 1 مجتمع پتروشیمی جم
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حسنعلی پاکروان شامگاه جمعه در بازدید از بخش‌های مختلف پتروشیمی جم اظهار کرد: توسعه و گسترش صنعت پتروشیمی در دولت نهم و دهم با کیفیت و شتاب مطلوبی انجام شده و نتایج ارزشمندی نیز حاصل شده است.
وی با اشاره به راه‌اندازی واحد بوتن 1 مجتمع پتروشیمی جم در سال جاری افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی این واحد پتروشیمیایی از بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و تا بهمن ماه امسال تولید تجاری در این پارک پتروشیمیایی آغاز می‌شود.
رئیس مجتمع پتروشیمی جم خاطرنشان کرد: واحد بوتن یک‌ از ظرفیت تولید سالانه بیش از 100 هزار تن محصول پتروشیمی برخوردار است و لیسانس این واحد پتروشیمیایی نیز توسط شرکت اکسنز فرانسه تامین شده و در حال حاضر این شرکت فرانسوی به تمام تعهدات خود برای راه‌اندازی و تامین گارانتی، تجهیزات طرح توسعه پتروشیمی جم پایبند بوده است.
پاکروان با بیان اینکه در حال حاضر مجتمع پتروشیمی جم با ظرفیت تولید یک میلیون و 320 هزار تن اتیلن بزرگ‌ترین واحد الفین جهان است است، تصریح کرد: همچنین در این مجمتمع پتروشیمی یک واحد پلی‌اتیلن سبک خطی با ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن محصول، واحد پلی‌پروپیلن با ظرفیت 300 هزار تن، واحد اتیلن گلایکول با ظرفیت 443 هزار تن و واحد پلی‌اتیلن سنگین خطی با ظرفیت 300 هزار تن در مدار بهره‌برداری قرار دارد.
وی همچنین درباره آخرین وضعیت پارک‌های پتروشیمی مجتمع جم بیان کرد: در حال حاضر ساخت واحد بوتن وان  90 درصد پیشرفت اجرایی دارد ضمن آنکه عملیات اجرایی واحد بوتادین استایرن، واحد رابر و بوتادین استارین به زودی آغاز می‌شود.
این مسئول افزود: لیسانس واحد بوتن یک توسط اکسنز فرانسه و لیسانس سایر پارک‌های پتروشیمیایی این مجتمع پتروشیمی توسط شرکت‌های ایتالیایی انی و تکنی مونت تامین شده است.
پاکروان اضافه کرد: سرمایه‌گذاری نخستین پارک پتروشیمیایی ایران 77 میلیون یورو است و با بهره‌برداری از تمام پارک‌های پتروشیمیایی مجتمع پتروشیمی جم در مجموع ظرفیت تولید محصولات مختلف به حدود 3 میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول