اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رشت:

سفارت‌های رژیم صهیونیستی در حال تسخیر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه رشت با اشاره به اینکه مردم مصر درس تسخیر سفارت رژیم صهیونیستی را از ملت ایران آموختند، گفت: سفارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه در حال تسخیر است.

سفارت‌های رژیم صهیونیستی در حال تسخیر است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر پیروزی مقاومت حزب‌الله لبنان را محصول مقاومت رزمندگان ایران در دفاع مقدس عنوان کرد و اظهار داشت: مردم غزه در فلسطین نیز درس مقاومت را از ملت ایران آموختند و در مقابل هجوم رژیم صهیونیستی ایستادگی کردند.
وی با بیان اینکه مردم مصر پس از 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی درس تسخیر سفارت رژیم صهیونیستی را از ملت ایران آموختند، افزود: سفارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه در حال تسخیر است.
قربانی مقاومت کشورهای منطقه را بر گرفته از انقلاب ایران توصیف کرد و گفت: بهار بیداری اسلامی در منطقه وزیدن گرفته است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) برای دنیا الگو شده است، متذکر شد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس درس ایستادگی در مقابل ظالمان را به دنیا آموختند.
وی اسلام را دین صلح، سازش و همزیستی مسالمت‌آمیز نامید و تصریح کرد: دشمنان اسلام را دین شمشیر و خون‌ریزی معرفی می‌کنند در حالی که اینگونه نیست.
قربانی اسلام را صلح، سازش، برادری و همزیستی معنا کرد و اذعان داشت: قرآن مجید در جاهای مختلف به این حقیقت تاکید می‌کند.
نماینده نخست مردم گیلان در خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ملت‌های غیرمسلمان قرن‌ها در کنار مسلمانان زندگی کرده‌اند و از اسلام آسیب ندیده‌اند، ابراز  داشت: ترساندن کشورهای منطقه از ایران در حال حاضر یکی از حربه‌های دشمنان است.
وی اضافه کرد: دشمنان با ایجاد ایران‌هراسی در کشورهای منطقه می‌خواهند سلاح خود را به آنها بفروشند.
قربانی به تخریب مساجد در بحرین اشاره کرد و گفت: به مردم مسلمان و متدین بحرین حمله می‌شود و قرآن‌ها را به آتش می‌کشند.
امام جمعه رشت فرانسه، آلمان و انگلیس را همپیمانان قذافی در لیبی خواند و تصریح کرد: غربی‌ها با قیام مردم لیبی این کشور را بمباران کردند و به نفت آن طمع دارند.
وی ایستادگی در برابر دشمن را وظیفه اسلامی و انسانی برشمرد و خاطرنشان کرد: صدام با حمله به ایران در آغاز جنگ پنج استان کشور را تصرف کرده بود و ملت ایران با تقدیم 240 هزار شهید و 500 هزار جانباز و مجروح درس ایستادگی را به دنیا آموخت.
قربانی با بیان اینکه ملت ایران در جنگ تحمیلی مظلوم واقع شده بود، یادآور شد: دفاع جانانه رزمندگان و گذشت زمان سبب محکومیت صدام توسط سازمان ملل شد.
نماینده ولی فقیه در گیلان پیروزی در دفاع مقدس را به دلیل استقامت ملت ایران دانست و تاکید کرد: زور را باید با قدرت دور کرد.
وی به وضعیت درمانی جانبازان در گیلان اشاره کرد و بیان داشت: به وضعیت درمانی جانبازان باید رسیدگی شود و این موضوع از طرف استاندار و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان پیگیری می‌شود.
قربانی با اشاره به اینکه بر سفره رزمندگان نشسته‌ایم و مدیون ایثارگران هستیم، افزود: مشکل جانبازان به رئیس جمهور نیز اطلاع داده شده است.
نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری به آغاز بهار کشورهای اسلامی و عربی اشاره کرد و اذعان داشت: حرکتی که در دنیا پدید آمده، در حال به نتیجه رسیدن است.
وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی جایگاه خود را از دست داده است، افزود: انقلاب اسلامی ایران دنیا را بیدار و متحول کرد.
قربانی ملت ایران را قرآنی، اهل روزه و خدایی توصیف کرد و بیان داشت: نماز عید فطر سند زنده دینداری مردم محسوب می‌شود.
امام جمعه رشت از افتتاح فاز نخست حوزه علمیه امیرالمومنین علی (ع) این شهر به‌زودی خبر داد و اظهار داشت: مردم برای ساخت این حوزه کمک می‌کنند و با افتتاح کامل حوزه علمیه امیرالمومنین علی (ع) 2 هزار طلبه در آن مشغول تحصیل می‌شوند.
وی به تشکیل مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و ابراز داشت: امسال مجلس خبرگان کم تنش‌تر از سال‌های گذشته بود.
قربانی با اشاره به اصل ولایت مطلقه فقیه، تصریح کرد: ولایت مطلقه انعطافی در دست ولی فقیه است که برای مشکل‌گشایی در مواقع ویژه استفاده می‌شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول