اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

تداوم خیرش‌های اسلامی سبب نابودی اسرائیل می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان گفت: به برکت گسترش بیداری اسلامی و تداوم خیزش‌های اسلامی ملت‌های منطقه نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک است.

تداوم خیرش‌های اسلامی سبب نابودی اسرائیل می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین عباسعلی خزاعی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته نهبندان با اشاره به 25 شهریور 1361 سالروز اشغال بیروت در سال(1982) میلادی اظهار داشت: در این روز اسرائیل جنایتکار با کشتار فلسطینیان در شهرهای مختلف خون‌های افراد بی‌گناه زیادی را بر زمین ریخت و وحشتی در دل‌های مردم خاورمیانه آن زمان ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه این رژیم جعلی در آن زمان بخش‌های مهمی از کشورهای مصر و سوریه را اشغال کرده بود، تصریح کرد: اما در اوج اقتدار این رژیم جعلی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه و با مقاومت خویش رسوایی اسرائیل را رقم زد و از آن روزها به بعد این این غده سرطانی هر روز بیشتر از دیروز به مرز نابودی نزدیک و نزدیک‌تر شده و می‌شود.
 امام جمعه نهبندان ادامه داد: امروزه به یمن و برکت بیداری اسلامی ملت‌های مظلوم منطقه شعار امام راحل مبنی بر اینکه اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود، در حال تحقق است.
خزاعی یادآور شد: در هفته گذشته مردم و جوان مصری که در خط مقدم مبارزه با اسرائیل قرار دارند، سفارت اسرائیل را در مصر به تصرف در آورده و سبب فراری دادن سفیر رژیم صهیونیستی شدند که این‌ها همه نشان از نابودی این رژیم جعلی در آینده‌ای نزدیک دارد.
وی اضافه کرد: امروزه مردم مسلمان در کشورهای اسلامی خاورمیانه این آیه قرآن را سرلوحه کار و خیزش‌های اسلامی خود قرار دادند که سرنوشت هر جامعه و امتی عوض نمی‌شود مگر خود آن ملت خواسته باشند.
 امام جمعه نهبندان با اشاره به 17 شوال سال پنجم هجری قمری افزود: در این روز جنگ احزاب یا همان غزوه خندق در صدر اسلام رقم خورد جنگی که تمامی احزاب کفار، منافقان و مشرکان درصدد از بین بردن اسلام محمدی بودند.
خزاعی گفت: در این غزوه عمربن عبدود سرکرده و بزرگ کفار بود و که خواستار رویارویی با بزرگ مرد جهان اسلام یعنی حضرت علی(ع) شد و در این نبرد امام علی(ع) با شکست عمربن عبدود پیروزی سپاهیان اسلام را رقم زد؛ پیامبر از این پیروزی بزرگ امیرالمومنین به منزله عبادت تمامی انس و جن یاد می‌کند.
امام جمعه نهبندان 25 شهریور را مصادف با روز پهلوانی و ورزش‌های رزمی دانست و اظهار داشت: اقتدا وزرشکاران در میدان ورزشی به علی(ع) است و می‌طلبد که ورزشکاران در این میادین از منش و اخلاق امیر مومنان حضرت علی(ع) الگوبرداری کنند.
خزاعی با بیان اینکه توجه به اخلاق ورزشی و روحیه پهلوانی از خصوصیات و ویژگی‌های قهرمان واقعی در میادین ورزشی است، تصریح کرد: قهرمان واقعی کسی است که در رویارویی با حریف اخلاق اسلامی را رعایت کند.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام رحل(ره) و شهیدان در طول هشت سال دفاع مقدس افزود: طی چند روز آینده هفته دفاع مقدس را پیش رو داریم که یادآور رشادت‌ها و شهادت‌طلبی‌های ملت غیور ایران است و دفاع مقدس به عنوان بهترین نمره درخشان در کارنامه انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است.
 امام جمعه نهبندان یادآور شد: امروزه برای آگاهی نسل سوم و چهارم انقلاب باید ارزش‌ها، ابعاد و فرهنگ‌های دفاع مقدس بازگو و تبیین شود.
خزاعی با اشاره به ایام بازگشایی مدارس و آغاز جهاد علمی دانش‌آموزان این مرز و بوم گفت: باید طبق فرمایشات رهبری مبنی بر تحول بنیادین و سیاست‌های دولت و وزارت‌ آموزش و پرورش یک رونق علمی توام با تقویت بنیه دینی و معنوی را برای دانش‌آموزان رقم بزنیم.
وی اظهار داشت: امروزه دانش‌آموزان همانند رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس می‌توانند در سنگرهای تعلیم و تربیت به جهاد علمی پرداخته و اقتدار و افتخارات بیشتری را برای این نظام به ارمغان آورند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول