اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی خراسان رضوی:

کودکان 3 تا 6 ساله‌ بیسرپرست به بخش غیر دولتی واگذار می‌شوند

خبرگزاری فارس :معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی از واگذاری نگهداری کودکان سه تا شش سال بی‌سرپرست به بخش غیر دولتی خبر داد.

کودکان 3 تا 6 ساله‌ بیسرپرست به بخش غیر دولتی واگذار می‌شوند
طاهره بختیاری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس اظهارداشت : کار نگهداری کودکان ساکن در شیرخوارگاه مشهد، به مراکز غیر دولتی واگذار می‌شود.
بختیاری در باره نحوه‌ی واگذاری کودکان سه تا شش سال و تأسیس خانه‌ نوباوگان گفت: مجموعه‌هایی که در حال حاضر با بهزیستی همکاری دارند و دارندگان مجوزهای خیریه تحت نظارت بهزیستی، در اولویت این واگذاری‌ها هستند.
معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی افزود: دانشگاه‌ها، بنیاد نخبگان استان، حوزه‌های علمیه، مرکز امور مساجد، سازمان بسیج سازندگی، بنیادشهید و امور ایثارگران و مراکز هیأت امنایی بهزیستی، از دیگر اولویت‌های هستند که می‌توانند با مراجعه به ستاد بهزیستی استان، نسبت به اخذ مجوز وتأسیس مرکز اقدام کنند.
بختیاری خاطر نشان کرد: این مراکز فقط در مشهد تأسیس می‌شود و هر مؤسسه‌ خیریه یا متقاضی دیگر، تنها مجوز تأسیس یک مرکز را می‌تواند دریافت کند.
معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی در باره تعداد فرزندان واگذاری به خانه‌ نوباوگان گفت: به هر مرکز 12 فرزند واگذار می‌شود و حداقل نیروی انسانی برای مراقبت از این فرزندان نیز 12 نفر هستند.
بختیاری تأکید کرد: از آنجا که کودکان سه تا شش ساله‌ی رها شده یا بی‌سرپرست، حائز شرایط خاصی می‌باشند نگهداری از این فرزندان به امکانات و نیروی انسانی تعلیم‌دیده، متعهد و دارای صلاحیت نیازمند است که در گزینش اداره کل بهزیستی و کمیسیون ماده‌ی 26، این موارد بررسی می‌شود.
معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی درباره  کودکانی که از این پس به جمع کودکان بی‌سرپرست اضافه و از طریق نهادهای قانونی و قضایی به بهزیستی معرفی می‌شوند گفت: این کودکان مثل روال گذشته به شیرخوارگاه برده شده و پس از گذراندن یک‌سری مراحل، در صورتی که واجد شرایط واگذاری به مرکز غیر دولتی باشند به مراکز منتقل می‌شوند.
خانه‌های فرزندان که تحت نظارت سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند مراکز غیر دولتی نگهداری کودکان بی‌سرپرست بالای شش سال و
نوجوانان بالای 14 هستند. تعداد این مراکز در سطح استان 74 واحد است که به صورت خیریه و هیأت امنایی یا خصوصی اداره می‌شوند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول