اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تامین آب شرب کرمانشاه با رعایت استاندارد‌های جهانی

خبرگزاری فارس: امسال با توجه به بحران کم‌آبی و مشکلاتی همچون عدم بارندگی، خشکسالی‌های اخیر و دوره طولانی مدت گرما تامین آب کرمانشاه به خوبی با رعایت استاندارد‌های جهانی مدیریت شد.

تامین آب شرب کرمانشاه با رعایت استاندارد‌های جهانی
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای شهری استان کرمانشاه، مدیر‌عامل این شرکت گفت‌: هم‌اکنون آب شرب شهر کرمانشاه با رعایت استاندارد‌های جهانی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و از کیفیت بسیار خوبی بر‌خوردار است.
حسین بنکداری افزود: این آب با بهترین کیفیت و در حد استاندارد‌های جهانی در دسترسی همگان است.
وی ادامه داد: امسال با توجه به عدم بارندگی و خشکسالی‌های اخیر و همچنین کاهش منابع زیر‌زمینی و دوره طولانی‌مدت گرما تامین آب شرب شهر کرمانشاه به خوبی مدیریت شد و این امر به گونه‌ای بود که همه مردم‌ و مسئولان از نظارت و مدیریت بر توزیع آب ابراز رضایت کردند.
بنکداری در خصوص برنامه‌های این شرکت برای رفع کم‌آبی در کرمانشاه و سایر شهرهایی که با مشکل آب مواجه هستند، اظهار داشت: در شهر کرمانشاه با توجه به اینکه منابع تامین آب از طریق 138 حلقه چاه و سه دهنه چشمه و قنات تامین می‌شود؛ به دلیل خشکسالی‌های اخیر‌، عدم بارندگی‌، آبدهی آنها به پایین‌ترین سطح خود رسیده و تعدادی از چاه‌ها خشک و آبدهی چشمه‌ها نیز بسیارکم شده است.
وی تصریح کرد: طی دو برنامه کوتاه‌مدت و بلند‌مدت برای جبران کم‌آبی در شهر کرمانشاه اقدام خواهیم کرد؛ با همکاری شرکت آب منطقه‌ای تصمیم داریم با برنامه کوتاه‌مدت از طریق حفاری چند حلقه چاه در کرمانشاه و بازنگری بعضی از چاه‌ها آب را تامین کنیم و در برنامه بلند‌مدت نیز از طریق سد گاوشان از طرف شرکت آب منطقه‌ای برای کمبود آب کرمانشاه در حال پیگیری و اقدام هستیم.
بنکداری ادامه داد: هم‌اکنون برای رفع کم‌آبی در سال جاری نیاز به 1000 لیتر آب در ثانیه است. از طرفی شهر کرمانشاه دارای یک واحد تصفیه‌خانه بوده که هم‌اکنون در حال بازسازی آن هستیم. 
وی با بیان اینکه سرانه مصرف آب در کرمانشاه بسیار بالاست، افزود: لذا باید فرهنگ‌سازی در راستای مصرف بهینه آب داشته باشیم که بتوانیم با مصرف بهینه و استفاده نکردن غیر‌ضروری در مصارف‌، مصرف آب را مدیریت کنیم و بهترین و مناسب‌ترین راه مقابله با کم‌آبی، درست مصرف کردن و مدیریت بر مصرف آب است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول