اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در اصفهان؛

از 176 خانواده شهید عشایر اصفهان تجلیل شد

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با مراسم هفت شهید پاسدار عباس علی جان‌نثاری برای نخستین بار در اصفهان از 176 خانواده شهید عشایر استان تجلیل شد.

از 176 خانواده شهید عشایر اصفهان تجلیل شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، صبح امروز در گلستان شهدا برای نخستین بار در استان اصفهان از عشایر غیوری که نامشان هم سنگ وفاداران انقلاب اسلامی ایران بود و پیشاپیش آنها می‌توان از شهید شاه‌مرادی و دیگر هم‌رزمانشان نام برد، که از همگی تجلیل و قدردانی شد.
مراسم قدردانی از خانواده‌های شهدای عشایر هم‌زمان با مراسم هفت سردار شهید عباس علی جان‌نثاری که هفته گذشته در مناطق عملیاتی شمال غرب کشور به شهادت رسید و پیکر او در گلستان شهدای اصفهان آرام گرفت، برگزار شد.  
در مراسم نخستین یادواره و تجلیل از خانواده عشایر استان اصفهان، بیانیه‌ایی از سوی وزیر جهاد کشاورزی به این مناسبت قرائت شد.

*عشایر کلاس مردانگی و وطن‌پرستی هستند
در این بیانیه وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: نام عشایر آشناترین واژه در قاموس حماسه‌های لذت‌آفرین ایران است که خاطرات دلاوری‌های آنها در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار می‌گذارد.
در قسمت دیگری از این بیانیه صادق خلیلیان اظهار داشت: حماسه‌سازان عشایر غیور و غیرتمند خالقان این حماسه بزرگ هستند که با اصابت و اراده همواره با نور ایمان رهنورد راهی شدند که پاداش آن جاودانگی و بقا است.
در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: با نخستین یادواره از 176 شهید عشایر باید این قوم سلحشور را یادآور کلاسی از درس مردانگی و وطن‌پرستی شهیدان گران‌قدر دفاع مقدس دانست.

* عشایر یک جمعیت نیستند بلکه یک جامعه‌اند

در ادامه مراسم نماینده ولی فقیه در امور عشایر کشور با اشاره به اینکه یک میلیون 200 هزار نفر عشایر کل کشور را تامین می‌کند، بیان داشت: از این تعداد نزدیک به 10 هزار و 200 نفر از آنها شهیدانی هستند که تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند،و این افتخار بزرگی که برای عشایر  است.
وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که عشایر ذخایر انقلابند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز عشایر را مرزداران، سنت‌داران و حافظان از حیثیت ملت دانست.
 حجت‌الاسلام محمدقلی حلیلی زندگی عشایر را ساده و بی‌آلایش دانست و ادامه داد: عشایر با زندگی ساده و کم توقعی که از دولت دارند بیشترین و بهترین خدمات را به دولت ارائه می‌کنند.
وی با ذکر این مطلب که همیشه یادآوری نام و یاد شهدا عزیز است، افزود: عشایر در یک نگاه نه یک جمعیت از یک قوم و قبیله بلکه یک جامعه هستند که باید همیشه نام و یاد آنها را گرامی داریم.

 *گرایش به اسلام کشور به کشور شده است  

همچنین در این مراسم نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی گفت: امروزه گرایش به اسلام مختص به یک نفر و چند میلیون نیست و علاقه به اسلام کشور به کشور در حال توسعه و گسترش است.
وی با اشاره به سخن پیامبر اسلام (ص) تصریح کرد: برای عزیز بودن به فرموده محمد(ص)، بجنگید، دفاع کنید و اهل رزم باشید و دشمن را به حرم حیثیت و دینتان راه ندهید، تا عزیز و گرامی بمانید.
حجت‌الاسلام حسن عالمی با اشاره به آیه 20 و 21 سوره توبه اضافه کرد: برای اینکه برای فرزندانتان ارثی جاویدان باقی بگذارید با روحیه دفاعی و سلحشوری ذلت و خواری را برای نوادگان خود باقی نگذارید.
وی با اشاره به قشر عشایر که امام خمینی(ره) از آنها مرتب تمجید می‌کرد، اظهار داشت: عشایر مردمی زحمت‌کش و تولید کننده هستند به طوری که 20 درصد از گوشت مصرفی در کشور را تامین می‌کنند.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم ضمن یادآوری رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدای عشایر و شهید جان‌نثاری تمبر یادبودی از شهدای عشایر با حضور نمایندگان مجلس و معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری استان اصفهان و بسیاری از نظامیان عرصه دفاع مقدس رونمایی شد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول