اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد گچساران خبر داد:

طراحی نرم‌افزار آزمایشگاهی مهندسی شیمی در گچساران

خبرگزاری فارس: مسئول آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی گچساران از تجهیز آزمایشگاه‌های این دانشگاه به امکانات پیشرفته و طراحی نرم‌افزار آزمایشگاه‌های مهندسی شیمی خبر داد.

طراحی نرم‌افزار آزمایشگاهی مهندسی شیمی در گچساران
رسول پرندوار ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: با خرید تجهیزات جدید آزمایشگاهی، آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ آزاد اسلامی گچساران به پیشرفته‌ترین تجهیزات برای آغاز ترم جدید تحصیلی مجهز شده است.
وی هزینه خرید این تجهیزات آزمایشگاهی را افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و ابراز داشت: دانشجویان این واحد دانشگاهی در ترم جاری از این تجهیزات پیشرفته در واحدهای عملی خود استفاده می‌کنند.
پرندوار تصریح کرد: از جمله دستگاه‌‌های خریداری‌شده برای این واحد دانشگاهی، دستگاه چهار متغیره آزمایشگاه کنترل فرآیندها بوده که از یک شرکت آلمانی با اعتباری افزون بر 950 میلیون ریال خریداری شده است.
مسئول آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی گچساران افزود: این دستگاه پیشرفته چهار متغیر دما، فشار، دبی و ارتفاع را به صورت تکی و آبشاری با سیستم کنترل D.C.S بررسی و تأثیر این متغیرها را بر روی یکدیگر نشان می دهد.
پرندوار بیان داشت: دانشجویان رشته‌های مهندسی شیمی، مهندسی نفت و شیمی کاربردی با استفاده از این دستگاه، واحد عملی درس کنترل فرآیندها را با انجام آزمایش‌های انتقال حرارت جابجایی، هدایتی، تشعشعی و اندازه‌گیری ضریب انتقال حرارت در میعان با ضریب دقت بالایی انجام می‌دهند.
این مسئول آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران با تأکید بر به‌روز کردن تجهیزات این واحد دانشگاهی، گفت: چهار دستگاه " آون و روتاری" با هزینه‌ای افزون بر 200 میلیون ریال برای کارهای پژوهشی و تحقیقاتی دانشجویان کارشناسی ارشد شیمی با چهار گرایش خریداری و نصب شده است.
پرندوار افزود: بیش از 350 میلیون ریال لوازم و مواد آزمایشگاهی برای ترم جدید به مجموعه امکانات این واحد دانشگاهی اضافه شده است.
وی تصریح کرد : دانشجویان واحدهای دانشگاهی همجوار به دلیل آزمایشگاه‌های مجهز واحد گچساران، برخی از واحدهای عملی خود را در این واحد دانشگاهی می‌گذرانند.

* طراحی نرم‌افزار آزمایشگاه های مهندسی شیمی در واحد گچساران
مسئول آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی گچساران عنوان کرد: نرم‌افزار آزمایشگاه‌های مهندسی شیمی در واحد گچساران برای سامان‌بخشی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های این واحد دانشگاهی طراحی و به بهره‌برداری رسید.
پرندوار ابراز داشت: در راستای توجه و اجرای قانون استفاده دانشجویان به شکل مساوی از مواد آزمایشگاهی و ضرورت صرفه‌جویی در مصرف این نوع مواد گران‌قیمت این نرم‌افزار طراحی شد.
وی بررسی نسبت تمام مواد شیمیایی و وسایل آزمایشگاهی، درخواست مواد، ورود و خروج مواد آزمایشگاهی و ابزار کار را از جمله قابلیت‌های طراحی این نرم‌افزار عنوان کرد.
پرندوار ادامه داد: تعریف مجزا برای تمامی کارشناسان آزمایشگاه و تعریف ورودی و خروجی وسایل و موادی که توسط دانشجویان استفاده می‌شود، از دیگر قابلیت‌های نرم افزار آزمایشگاه‌های مهندسی شیمی و شیمی است.
این مسئول آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران اضافه کرد: با استفاده از این نرم افزار اشراف مدیریتی هوشمندانه‌ای بر فعالیت‌های آزمایشگاه‌ها می‌شود و از ایجاد اخلال در روند کارهای حساس جلوگیری می‌شود.
پرندوار صرفه جویی در زمان و مواد مصرفی را از خصوصیات بارز این نرم افزار دانست و متذکر شد: مواد مصرفی در آزمایشگاه‌ها با قیمت قابل ملاحظه‌ای تهیه می‌شود که با به‌روز کردن وسایل آزمایشگاه و سامان‌بخشی مصرف مواد آزمایشگاهی، می‌توان از اتلاف سرمایه جلوگیری کرد.
مسئول آزمایشگاه‌ها و کارگاه های دانشگاه آزاد اسلامی گچساران اذعان داشت: این دانشگاه در سال‌های اخیر پیشرفت‌های مطلوبی در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی داشته و عملیات تکمیلی ساختمان جدید آزمایشگاه این واحد در چهار طبقه با مساحت 4 هزار و 200 متر مربع در سال آینده تحصیلی با اتمام رسیده و به بهره‌برداری می‌رسد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول