اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی جشنواره زنان هنرمند فارس:

بانوان در شکل‌گیری فرهنگ نقش بسزایی دارند

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی پنجمین جشنواره زنان هنرمند فارس گفت: بانوان ایران به ویژه بانوان سرزمین پارس در شکل‌گیری فرهنگ و هنر باستانی بنا به شهادت تاریخ از ارج و منزلت قابل توجهی برخوردار بوده‌اند.

بانوان در شکل‌گیری فرهنگ نقش بسزایی دارند
زهرا نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: هر فکر و فرهنگی که زبان هنر را به کار نگیرد در حق خود کوتاهی عظیمی کرده است.
وی افزود: هنر نه تنها بیان احساس و ترویج شور و شعف بلکه درک و تلقی جاودانگی روح انسان خواجو بوده و از قدیمی‌ترین آفریده‌های روح بشر است.
مدیر اجرایی جشنواره زنان هنرمند فارس با بیان اینکه نباید از نقش الهام‌بخش زن در تدوین، تبیین و القای روح جاودانی به آن غافل شد، بیان داشت: زن در طول تاریخ با تمسک به ریسمان هنر روح لطافت و خدای‌گونگی انسان را در آثار خود به تصویر کشید تا جنبه‌های روحانی زندگی بشر را رونق بخشیده و جاودانه سازد.
وی ادامه داد: در این زمینه بانوان ایران به ویژه بانوان سرزمین پارس در شکل‌گیری فرهنگ و هنر باستانی بنا به شهادت تاریخ از ارج و منزلت قابل توجهی برخوردار بوده‌اند.
نصیری خاطرنشان کرد: اشاره به وجود سرکارگرهای ماهر زن در ایجاد بزرگترین اثر معماری جهان (پرسپولیس) و معبد آناهیتا (بیشابور) تا تاثیر و نفوذ زنان عشایر و جاجینم‌بافی، سورن‌دوزی و ترمه‌دوزی در متن سیال هنر طراحی و نقاشی در جای جای پهنه این استان به واقع بر کسی پوشیده نیست.
این مسئول نقش هنر نقاشی، طراحی و تذهیب را تبلور یافته از آثار زنان این مرز و بوم معرفی کرد و اذعان کرد: نقش عظیم و گسترده بانوان در تهیه و ترویج هنر نه تنها در فارس بلکه در پهنه گیتی سخت مورد غفلت قرار گرفته و هنرمندان زن به گونه‌ای ناعادلانه مورد بی‌مهری تاریخی قرار گرفته‌اند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول