اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آمار استانداری مازندران:

30 درصد بیکاران مازندران دارای تحصیلات تکمیلی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری مازندران گفت: بیش از 30 درصد بیکاران مازندران افرادی با تحصیلات تکمیلی لیسانس و فوق‌لیسانس به بالا هستند.

30 درصد بیکاران مازندران دارای تحصیلات تکمیلی هستند
 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، احمد رشیدی پنجشنبه شب در نشست شورای اداری شهرستان آمل در جمع مدیران شهری بیان داشت: گام بزرگ ما در سال 90 که توسط مقام معظم رهبری به سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده است، برگزاری سرشماری نفوس و مسکن و اعلام نتایج آن است.
وی در مورد اهمیت سرشماری در سطح کشور گفت: نتایج و دستاوردهای سرشماری می‌تواند در راستای جهاد اقتصادی بسیار تاثیرگذار باشد و با آن بتوانیم گام‌های سازنده‌ای در کشور برداریم.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری مازندران افزود: سرشماری از عمده‌ترین فعالیت‌های بخش آمار است که با آن می‌توانیم به ساختار اقتصادی شناخت پیدا کنیم و از چگونگی ساختارهای جمعیتی، اجتماعی و فرهنگی مطلع شویم.
این مسئول با اعلام اینکه هر سرشماری نیاز به فرمان عالی‌ترین مقام قوه اجرایی کشور یعنی رئیس جمهور دارد، تصریح کرد: بر اساس ماده 40 مرکز آمار ایران سرشماری‌ها در فاصله زمانی 10 سال در کشور برگزار می‌شد که یکی از مصوبات هیئت وزیران در دولت نهم بعد سرشماری سال 85 و در اردیبهشت ماه سال 86 این بود که سرشماری‌های عمومی نفوس و مسکن باید در مقاطع پنج ساله برگزار شود، زیرا در فاصله زمانی 10 سال اطلاعات با توجه به فاصله زمانی زیاد دچار مشکل می‌شد.
وی با بیان فرمایشات مقام معظم رهبری که سرشماری، اطلاعات و آمار را پایه و اساس هر برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برشمرد، این امر را نقطه عطف فعالیت آماری کشور دانست و تاکید کرد: زمینه‌های مناسبی برای فعالیت اقتصادی و اجتماعی کشور در آن فراهم می‌شود.
رشیدی با تاکید اینکه در مواد 54 و 68 برنامه توسعه پنجم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور تاکید بر شاخص‌های آماری داریم، گفت: شاخص‌های کشور باید از این طریق فراهم شوند و تلاش کنیم تا اطلاعاتی خوب، کارآمد، و روشن را فراهم کنیم و در تصمیمات کشوری موثر واقع شویم.
این مسئول با اشاره به مواد قانون مرکز آمار کشور تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادها باید در این امر مشارکت فعال داشته باشند و همه امکانات خود را در این راه به خدمت گیرند.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری مازندران با اشاره به نرخ بیکاری در مازندران متذکر شد: هم اکنون در جمعیت ما بیکاران افراد بی‌سواد نیستند بلکه بیکاران ما افرادی هستند که دارای تحصیلات عالی لیسانس و فوق لیسانس به بالا هستند.
رشیدی بیش از 30 درصد بیکاران مازندران را افرادی با تحصیلات لیسانس به بالا برشمرد.
وی در پایان اذعان داشت: آمار دقیق ناشی از سرشماری می تواند در کاهش نرخ بیکاری مهم باشد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول