اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

سورت مازندران اثر ملی میشود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: سورت در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

سورت مازندران اثر ملی میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اسدالله محمدپور ظهر امروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار داشت: پروژه فانوس زرین سی سنگان که مجتمع تفریحی و توریستی است عملیات اجرایی آن از سال 82 آغاز شد.
وی تصریح کرد: در طی این سال‌ها مجوزهای متعددی دریافت شد و در چند روز پیش نیز کلنگ‌زنی شد و این پروژه‌ دریایی از پروژه‌های مزیت‌دار است و جاذبه‌های خاص خودش را دارد که نیاز به همکاری سازمان جنگل‌ها و مراتع غرب استان دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران دیگر دغدغه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مازندران را در مورد چشمه آب معنی سورت عنوان کرد و ابراز داشت: این اثر ملی که یک میراث طبیعی است در دنیا منحصر به فرد است.
این مسئول ادامه داد: چشمه آب معدنی سورت جزء اسناد ملی قرار گرفت و در تلاش هستیم تا این چشمه زیبای جهان در فرصت جهانی قرار گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه حریم چشمه آب معدنی سورت به 20 هکتار تعیین شد، تصریح کرد: برخی از دستگاه‌ها بدون هماهنگی اجازه بهره‌برداری از معادن نزدیک این چشمه را صادر کردند که نیاز به پیگیری در این زمینه وجود دارد.
وی یادآور شد: برای اجرای طرح‌های عمرانی در نزدیک چشمه سورت نیاز به سرمایه‌گذار داریم و سرمایه‌گذار این طرح باید همه سازه‌های شورای فنی کشور را در حریم خارج از محوطه تعیین شده اجرایی کنند.
در ادامه مدیرکل منابع طبیعی مازندران نیز متذکر شد: سورت شاهکاری در خلقت جهان هستی است و تنها چشمه مشابه به آن در ترکیه وجود دارد که به عقیده برخی کارشناسان مواهب طبیعی سورت نیز منحصر به فردتر است.
عباسعلی نوبخت اذعان داشت: سورت پدیده نادر است و این پدیده نیز ارزش دارد که محوطه بیشتری به این چشمه زیبا جهان اختصاص دهد.
به گزارش فارس، استاندار مازندران نیز خواستار رسیدگی به پرونده سرمایه‌گذار معرفی شده برای اجرای طرح در حاشیه چشمه آب معدنی سورت شد.
طاهایی همچینی با درخواست از مدیر آب منطقه‌‌ای مازندران نیز درخواست کرد که از نزدیک میزان آب موجود در چشمه سورت را مورد بررسی قرار دهد و خواستار برنامه ریزی برای بازدید از این چشمه منحصر به فرد جهان شد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول