اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد:

محاسبه نرخ برق مصرفی گیلان مانند مناطق گرمسیر

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: تابستان امسال نرخ برق مشترکان گیلان مانند مناطق گرمسیری از قرار هر کیلو وات 240 ریال محاسبه می‌شود.

محاسبه نرخ برق مصرفی گیلان مانند مناطق گرمسیر
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نرخ برق مصرفی فصل گرمای مشترکان گیلان مانند مناطق گرمسیری محاسبه می‌شود، اظهار داشت: تابستان امسال نرخ برق مشترکان گیلان مانند مناطق گرمسیری از قرار هر کیلو وات 240 ریال محاسبه می‌شود.
وی ادامه داد: فصل گرما طبق جدول زمانبندی وزارت نیرو از 15 خرداد هر سال آغاز می‌شود و تا نیمه‌ شهریور ادامه می‌یابد.
مقام عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه از این پس هر ساله نرخ برق مصرفی تابستان در گیلان مانند مناطق گرمسیری درجه چهار محاسبه می‌شود، افزود: در تلاش هستیم تا مصرف گاز فصل سرما را نیز در گیلان از رتبه عادی جدول وزارت نیرو به منطقه‌ سردسیری تغییر دهیم تا با این کار هزینه گاز مصرفی مشترکان گیلان در زمستان هر سال کاهش یابد.
وی از اختصاص 500 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی شبکه‌های توزیع برق گیلان در دیدار معاون وزیر نیرو خبر داد و تصریح کرد: با این اعتبار شبکه‌های هوایی برق به زمینی تبدیل می‌شود و پست‌های توزیع برق در مناطق متراکم شهری برای تقویت خطوط انتقال برق نصب می‌شود.
سعادتی با بیان اینکه این اعتبار در مدت دو سال توسط وزارت نیرو اختصاص می‌یابد ابراز داشت: اصلاح 2هزار کیلومتر شبکه‌ فشار ضعیف فرسوده و ایجاد ظرفیت به منظور برطرف کردن ضعف برق 400 نقطه‌ روستایی از جمله اقدام‌هایی است که با این اعتبار انجام می‌شود.
این مسئول ادامه داد: تأمین برق یک‌ هزار و 500 متقاضی فاقد برق روستایی واقع در روستاهای برقدار، ساخت 40 دستگاه پست پدمانتد به منظور ارتقای ظرفیت شبکه توزیع برق، تعویض شبکه فشار متوسط با کابل‌های روغنی و جایگزینی آن با کابل کراسینگ و احداث شبکه و نصب تجهیزات به منظور افزایش ظرفیت قدرت مانور و پایداری شبکه توزیع برق از جمله اقدام‌هایی است که با استفاده از این اعتبار انجام می‌شود.
به گفته سعادتی، برای جابه جایی شبکه‌های توزیع برق روستایی بالای 100 خانوار 10 میلیارد ریال اعتبار از طرح‌های هادی روستایی اختصاص یافته است.
وی با اشاره به تصمیم مهم دیگر در دیدار با معاون وزیر نیرو و مجمع نمایندگان خاطرنشان کرد: برای ساخت پست 63 کیلوولت شهرک صنعتی سپیدرود مقرر شده که 40 میلیارد ریال توسط استانداری گیلان و 70 میلیارد ریال نیز توسط وزارت نیرو اختصاص یابد و این طرح هر چه سریع‌تر آغاز شود.
استاندار گیلان در پایان اذعان داشت: با توجه به توسعه‌ صنایع گیلان و ساخت حدود 100 هزار واحد مسکن مهر، توسعه‌ شبکه‌های برق رسانی بسیار ضروری است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول