اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی خدابنده خبر داد:

برداشت 105 هزار تن سیب‌زمینی از مزارع خدابنده

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی خدابنده با اشاره به اینکه سطح زیر کشت محصول سیب‌زمینی در این شهرستان‌ 3 هزار و 500 هکتار است، گفت: امسال از مزارع خدابنده 105 هزار تن سیب‌زمینی برداشت می‌شود.

برداشت 105 هزار تن سیب‌زمینی از مزارع خدابنده
علی عیوضی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به اینکه امسال در 800 هکتار از مزارع شهرستان خدابنده محصول هندوانه کشت شده است، اظهار داشت: برآورد می‌شود از این مزارع 56 هزار تن هندوانه برداشت شود.
وی با بیان اینکه امسال محصولات گوجه‌فرنگی در 266 هکتار، تریدی کاله در 50 هکتار، چغندر قند در 145 هکتار و یک نوع بذر در دو هکتار کاشته شده است، افزود: برآورد می‌شود در سال‌جاری از مزارع شهرستان خدابنده 5 هزار تن چغندر و 450 هزار تن محصول جدید تریدی کاله برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده خاطر نشان کرد: در سال‌جاری یک هزار و 640 تن گوجه فرنگی برداشت شده و با توجه به اینکه محصول گوجه فرنگی از مزارع این شهرستان همچنان برداشت می‌شود بنابراین برآورد می‌شود به رقم موجود این محصول در پایان فصل برداشت اضافه شود.
وی یادآور شد: از سطح زیر کشت دو هکتاری ماشک علوفه‌ای برای تولید بذر سه تن بذر تولید شده است.
عیوضی به آبیاری تحت فشار در شهرستان خدابنده نیز اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری 7 هزار و 800 هکتار برای مجهز کردن مزارع به آبیاری نوین سهمیه ابلاغی شهرستان خدابنده بود که از این میزان 3 هزار هکتار از مزارع مذکور شناسایی، 2 هزار هکتار طراحی و یک هزار و 200 هکتار از مزارع شهرستان خدابنده نیز در حال اجرای طرح آبیاری تحت فشار است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه تاکنون در 11 هزار و 282 هکتار از اراضی آبی شهرستان خدابنده آبیاری تحت فشار انجام شده است، افزود: در شهرستان خدابنده نیز همانند سایر مناطق استان زنجان برای سیستم آبیاری نوین برای جذب اعتبار سقف اعتبار وجود ندارد.
وی تصریح کرد: هرچه‌قدر طرح از سوی کشاورزان برای اجرای آبیاری نوین معرفی شود به همان اندازه اعتبار جذب می‌شود.
عیوضی به تشویق کشاورزان از سوی وزارت‌خانه اشاره کرد و گفت: کمک 85 درصدی بلاعوض دولت برای کشاورزان نشان دهنده حمایت دولت از کشاورزان در امر مکانیزه کردن مزارع به سیستم آبیاری نوین است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه در سال‌جاری محصولات کشاورزی شهرستان خدابنده با انواع بلایای بد سبزی، طغیان آفت سن و خسارت تگرگ مواجه شده است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در مبارزه با آفت سن گندم شهرستان خدابنده موفق عمل کرده به طوری که خدابنده جزو شهرستان‌های برتر استان زنجان از نظر سمپاشی مزارع گندم در سطح گسترده و در زمان مناسب شده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول