اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب تفاهمنامه میراث فرهنگی با شهرداری اصفهان صورت می‌گیرد؛

تکمیل باغ هشت بهشت برای ثبت در فهرست باغ‌های ایرانی

خبرگزاری فارس: مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: طی تفاهمنامه‌ میراث فرهنگی با شهرداری اصلاحاتی در باغ هشت بهشت انجام و الحاق‌های آن تکمیل و پرونده برای ثبت ملی به باغ‌های ایرانی ارسال میشود.

تکمیل باغ هشت بهشت  برای ثبت در فهرست باغ‌های ایرانی
اسفندیار حیدری‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به پرونده ثبت جهانی باغ‌های ایرانی اظهار داشت: در استان اصفهان سه اثر باغ فین کاشان، باغ چهل‌ستون و باغ هشت بهشت برای ثبت میراث جهانی در نظر گرفته شدند، اما با کارشناسی‌هایی که صورت گرفت پرونده تنها دو باغ برای ثبت جهانی ارسال شد.
وی تصریح کرد: به دلیل اینکه باغ هشت بهشت تغییرات زیادی کرده و بسیاری از المان‌های باغ‌های ایرانی دیگر در آن وجود نداشت، از ارسال پرونده آن برای ثبت جهانی خودداری کردیم.
مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: در مورد باغ چهل‌ستون نیز با توجه به اینکه حدود 5 هزار متر از این باغ در محوطه استانداری قرار داشت برای ثبت مشکل داشتیم که با مساعدت مجموعه استانداری و الحاق فضای 4 هزار متری این باغ از استانداری به چهل‌ستون مشکل حل شد.
وی یادآور شد: البته طی تفاهمنامه‌ای با شهرداری در نظر داریم اصلاحاتی را بر روی باغ هشت بهشت انجام داده و الحاق‌ها آن را تکمیل کنیم و پرونده را برای ثبت ملی باغ‌های ایرانی ارسال کنیم.
حیدری‌پور با اشاره به اینکه در زمان جمع آوری پرونده ثبت جهانی باغ فین کاشان حملات مغرضانه زیادی از سوی رسانه‌های بیگانه و داخلی در مورد درختان این باغ به وجود آمد، اضافه کرد: شرایط و تنش خبری به حدی بود که می‌خواستند باغ فین از فهرست باغ‌های ایرانی نیز حذف شود.
وی ادامه داد: البته اصفهان قابلیت‌های بیشتری برای ثبت کردن چند باغ دیگر خود دارد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول