اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بردسیر خبر داد:

کسب رتبه نخست بردسیر در اشتغالزایی

خبرگزاری فارس: فرماندار بردسیر گفت: شهرستان بردسیر در زمینه اشتغالزایی رتبه نخست استان کرمان را کسب کرد.

کسب رتبه نخست بردسیر در اشتغالزایی
به گزارش خبرگزاری فارس از بردسیر، غلامعلی موحدی‌نیا بعد از ظهر امروز در حاشیه کارگروه اشتغال شهرستان بردسیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شهرستان بردسیر در بخش تحقق سهم اشتغال استان در شش ماهه نخست سال 90 موفق به کسب رتبه نخست شد.
وی افزود: شهرستان بردسیر با جذب 38 درصدی سهمیه اشتغال سال 90 در شش ماهه اول سال موفق به کسب این رتبه شده است.
موحدی‌نیا تصریح کرد: طبق اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان سهمیه اشتغال شهرستان بردسیر در سال جاری یک هزار و 168 نفر بوده که تا کنون 422 نفر شغل پایدار ایجاد شده است.
وی بیان داشت: طبق اعلام دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز این شهرستان در جذب اعتبارات بنگاه‌های زود بازده ‌با جذب 70 میلیارد ریال اعتبار و 132 طرح در سال 89 موفق به کسب رتبه چهارم استان شده است.
موحدی‌نیا خاطرنشان کرد: روند سرمایه‌گذاری در شهرستان بردسیر رو به افزایش است و جذب این اعتبارات در تاریخ این شهرستان کم‌سابقه بوده و این تحول در بخش اشتغال و صنعت به زودی به ثمر می‌نشیند و دیگر بیکاری در شهرستان نداریم.
فرماندار بردسیر گفت: با توجه به کشاورزی بودن شهرستان بردسیر، عمده طرح‌ها و اعتبارات در بخش کشاورزی است.
موحدی‌نیا ابراز داشت: امروز در‌ کارگروه اشتغال این شهرستان 40 طرح و با اعتبار 80 میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال 169 نفر بررسی، تصویب و به کارگروه استان معرفی شد که از این تعداد 34 طرح در بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال و شش طرح با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال است.  
وی اذعان داشت: طرح کارخانه لبنیات که مربوط به سازمان بازنشستگان کشوری بود، توسط یک سرمایه‌گذار خریداری شده و 8 میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافته و دستگاه‌های آن خریداری شده و به زودی راه‌اندازی می‌شود.
فرماندار بردسیر همچنین با اشاره به عملکرد این شهرستان در بخش مشاغل خانگی افزود: از ابتدای اجرای این طرح در شهرستان تا کنون 413 نفر ثبت‌نام  و 103 نفر تکمیل پرونده کرده‌اند و اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال در این بخش جذب و یا در حال جذب است.
وی عنوان کرد: در بخش مشاغل خانگی یکسری مشکلات در اخذ مجوز فعالیت وجود داشته که با دستور استاندار این مشکلات رفع شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول