اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان:

شرکت فولاد مبارکه 45 درصد تولید فولاد خام کشور را در اختیار دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: شرکت فولاد مبارکه 45 درصد تولید فولاد خام کشور را در اختیار دارد که به دنبال حفظ این میزان تولید در کشور است.

شرکت فولاد مبارکه 45 درصد تولید فولاد خام کشور را در اختیار دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد مسعود سمیعی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اصفهان در پنجمین نمایشگاه بورس، بیمه، بانک و خصوصی‌سازی با بیان اینکه از زمان ورود فولاد مبارکه در بازار بورس و سهام بزرگ‌ترین شرکت صنعتی کشور در راستای ارائه سهام در بورس به این بازار در سال 1385 گام نهاد، اظهار داشت: در ابتدای واگذاری این شرکت به بخش خصوصی اعتقاد برخی بر این بود که با خصوصی‌سازی این شرکت سودآوری طرح‌های توسعه‌بخشی تنها هدف سرمایه‌گذاران است، که برخلاف این پیش‌بینی‌ها، سوددهی این شرکت با ورود به بازار سهام نیز افزایش پیدا کرد.
وی ادامه داد: با توجه به سیاست گذاری‌ها میزان ظرفیت تولید فولاد از 4.6 میلیون تن در سال 85 به 7 میلیون تن در سال جاری ارتقاء یافته است.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان بیان داشت: درآمد فروش شرکت فولاد مبارکه کشور نیز از 2200 میلیارد تومان به 3700 میلیارد تومان در سال گذشته افزایش یافت.
وی سود ناخالص سال 85 این شرکت را 740 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: در سال 89 نیز با افزایش سودآوری شرکت فولاد مبارکه، سود آن به 1500 میلیارد تومان افزایش یافت.
سمیعی‌نژاد تصریح کرد: بالاترین سودآوری در سال گذشته در این شرکت اتفاق افتاد و این در حالی بود که با گذشت سه ماه از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، افزایش نرخ حامل‌های انرژی نیز تأثیر گذاشته بود.
وی با تاکید بر اینکه سه درصد از مصرف کل انرژی کشور در فولاد مبارکه رقم می‌خورد، گفت: با توجه به توان متخصصان داخلی از دو سال پیش تاکنون برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای بیش از 200 پروژه بهره‌وری تعریف و به مرحله اجرا گذاشته شده است.
مدیرعامل فولاد خوزستان تاکید کرد: تغییر EPC که در سال جاری دو بار در این شرکت صورت گرفت، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها را به دنبال داشت.
وی با بیان اینکه 35 درصد سود این شرکت در سه ماهه نخست سال‌جاری محقق شد، اضافه کرد: در صورت مقایسه فولاد مبارکه با شاخص‌های دیگر شرکت‌های منطقه، از جمله این شاخص‌های شرکت فولاد مبارکه در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد.
سمیعی‌نژاد گفت: یکی از سیاست‌های شرکت فولاد مبارکه اصفهان در بازار بورس برای سهامداران خود نقش شوندگی سهام شرکت است که تاکنون 98 درصد آن برآورده شده است.
وی با بیان اینکه این نقش در هیچ یک از شرکت‌های صنعتی کشور سابقه ندارد، ادامه داد: دفعات معاملات شرکت فولاد مبارکه 99.7 درصد از سهام آن در روزهای مبادله در بورس بوده است.
مدیرعامل فولاد مبارکه اضافه کرد: با توجه به اینکه 20 درصد سهام فولاد مبارکه سهام شناور است با این وجود این شرکت نقش اصلی را در بازار سهام بورس ایفا کرده است.
وی افزود: در سیاست‌ها و اهداف کلان شرکت که توسط سهامداران برای رشد بورس صورت گرفته است، اجرای طرح‌های توازن توسعه فولاد تا مرز 11 میلیون تن بوده است.
سمیعی‌نژاد در پایان اظهار داشت: شرکت فولاد مبارکه 45 درصد تولید فولاد خام کشور را در اختیار دارد که در هدف گذاری‌های کلان خود به دنبال حفظ این میزان تولید در کشور است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول