اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اعلام کرد:

ممنوعیت فعالیت پزشکان در ساعات اداری در بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ما در دانشگاه علوم پزشکی ضابطه‌ای داریم که بر اساس آن پزشکان ما در ساعات اداری حق کار در بخش خصوصی را ندارند.

ممنوعیت فعالیت پزشکان در ساعات اداری در بخش خصوصی
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی اکبر زینالو ظهر امروز در مراسم افتتاح بیمارستان خصوصی تخصصی و فوق تخصصی مهرگان بیان کرد: دیدگاه ما این است که دولت نمی‌تواند همه وظایف درمانی در صف را انجام دهد و باید امور به بخش خصوصی واگذار شود.
وی با اشاره به بیمارستان خصوصی مهرگان ادامه داد: این بیمارستان حمایت دولتی و تسهیلاتی را به دنبال داشته است و افراد متعهدی در بخش سهام‌داران و کسانی که می‌خواهد خدمت کنند در این بیمارستان حضور دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به اهمیت عدالت در ارائه خدمات حوزه سلامت اشاره و اضافه کرد: مطلوب ما در وزارت بهداشت و دانشگاه این است مجموعه‌ای راه‌اندازی شود که همه خدمات مورد نیاز مردم را در بخش سلامت ارائه دهد و انتظار وزارت بهداشت از بخش خصوصی این است فقط رشته‌هایی را دنبال نکند که زودبازده است چراکه مشارکت یعنی بتوانیم نیازهای جامعه را پوشش دهیم نه اینکه بالاترین درآمد را در نظر بگیریم.
 
* کمبود تخت بیمارستانی در بخش کودکان
وی با اشاره به سخنان احمد نصری استاندار اسبق قزوین مبنی بر «چه کنیم مردم بیمار نشوند» افزود: اگر می‌خواهیم مردم بیمار نشوند همه باید مشارکت کنند و ما نیز این راه را باز کردیم و طرح جامع سلامت استان نیز در این راستا است.
زینالو به مشکلات استان در حوزه درمان اشاره و تصریح کرد: ما در خدمت بخش خصوصی به حوزه درمان مشکل داریم به طوری که سال‌ها است بخش کودکان در استان با کمبود تخت روبروست و مدت‌هاست یک بیمارستان قدس داریم و بخش خصوصی در این حوزه کمتر کمک کرده است.
وی اعلام کرد: بخش کودکان در بیمارستان‌های جنرالی چون مهرگان باید فعال شود و در خصوص بیماران اعصاب نیز مشکل وجود دارد به طوری که بیمارستان تأمین اجتماعی و بخش خصوصی کمتر توانسته کمک کند.
 
* غفلت بخش خصوصی از برخی حوزه‌های درمانی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تأکید کرد: عمده نارضایتی مردم از بیمارستان بوعلی قزوین به دلیل جا نداشتن برای انتقال بیماران اعصاب از دیگر بیمارستان‌ها است همچنین در بخش نوزادان و داخلی نیز مشکل داریم و بخش خصوصی در این حوزه‌ها باید کمک کند و باید نیاز مردم به صورت متعادل برطرف شود و یک طرفه نگاه نشود.
وی با اشاره به تأثیر ایجاد بیمارستان در تأمین امنیت اجتماعی اظهار کرد: راه‌اندازی چنین مجموعه‌ای در شهر، استان و کشور امنیت ایجاد کرده چراکه جذب سرمایه را به دنبال دارد و این موضوع نیز موجب جذب نیروی متخصص شده و در نهایت امنیت اجتماعی حاصل می‌شود.
زینالو عنوان کرد: این امنیت اجتماعی از آن رو حاصل می‌شود که وقتی فردی در این استان زندگی می‌کند می‌داند بهترین متخصصان در بخش‌های درمانی حضور دارند و این امنیت نیز به تقویت جذب نیروی انسانی کمک کرده و همچنین جذب سرمایه‌گذار خارجی را نیز به دنبال دارد.
وی خاطر نشان کرد: بنابراین افتخار می‌کنیم که این مجموعه در استان جزو مجموعه‌های خوب ماست و ان‌شاالله می‌تواند به ما کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به لزوم استفاده از افراد فاقد شغل در بیمارستان مهرگان گفت: سرمایه‌گذاری باید اشتغال مناسب را ایجاد کند بنابراین باید طوری طراحی صورت گیرد که افراد فاقد شغل به کار گرفته شوند و افراد دو و سه شغله در موارد استثنا که نیاز به تخصص و تجربه وجود دارد، استفاده شود.
 
* افزایش تعداد تخت در قزوین از میانگین کشوری
وی با اشاره به استفاده از تجهیزات پیشرفته در بیمارستان مهرگان اعلام کرد: دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی 64 اسلایس دستگاهی پیشرفته برای اندام‌ها به ویژه قلب و عروق است که در استان نداشتیم که این بیمارستان این دستگاه را خواهد داشت و برای بیمارستان ولایت قزوین که با افتتاح آن تعداد تخت در قزوین از میانگین کشوری بالا می‌رود نیز دستگاه سی‌تی اسکن پیشرفته 16 خریداری شده است.
زینالو در پایان با اشاره به لزوم رعایت ضوابط دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: ما در دانشگاه علوم پزشکی ضابطه‌ای داریم که پزشکان و اساتید در ساعات اداری بر اساس قانون حق کار در بخش خصوصی ندارند، بنابراین پزشکان در ساعات آزاد می‌توانند در بخش خصوصی فعالیت داشته باشند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول