اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر بهداشت:

1600 پزشک متخصص به مناطق محروم اعزام می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری یکهزار و 600 نفر پزشک متخصص به مناطق محروم اعزام می‌شود.

1600 پزشک متخصص به مناطق محروم اعزام می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مرضیه وحید دستجردی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از دانشکده پرستاری واحد قوچان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توزیع نیروی متخصص و کادر درمانی ماهر مناطق مختلف کشور و به‌ویژه مناطق محروم در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد که در این ارتباط امسال یکهزار و 600 پزشک متخصص و دکترای حرفه‌ای به مناطق محروم کشور اعزام می‌شود.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کمبود کارد درمانی متخصص در مناطق محروم کشور یکی از مشکلات فراروی حوزه سلامت و درمان استان دانست و افزود: در سال گذشته و با سیاست وزارت بهداشت و درمان کشور در حدود یکهزار و 430 پزشک حرفه‌ای و متخصص به مناطق محروم اعزام شدند.
دستجردی توزیع مناسب کار در تخصصی درمانی را مهم ارزیابی کرد و گفت: امیدورایم با سیاستی که وزارت بهداشت و درمان در ارتباط با توزیع کادر تخصصی پزشک در دستور کار قرار داده است، ظرف دو سال آینده توزیع نیروی دکترای حرفه و متخصص در رشته‌های گوناگون پزشکی و دندانپزشکی از یک روند یکسان و مطلوب برخوردار شود.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی توسعه آموزش پزشکی به صورت هماهنگ را از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: با توجه به سند آمایش سرزمینی توسعه پزشکی در شهرهای کشور از حالت کنونی خارج و به یک روند متعادل و یکسان در مناطق مختلف کشور می‌رسد.
وی با اشاره به بودجه 3 میلیارد دلاری که مجلس شورای اسلامی برای حوزه بهداشت و درمان کشور تصویب کرده است، اظهار داشت: دراین راستا مبلغ 3 میلیارد دلار اعتبار برای حوزه سلامت کشور در متن قانون منظور شده که با تحقق این بودجه مشکلات حوزه سلامت کشور برطرف می‌شود.
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در حال حاضر هنوز مبلغی از این بودجه در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار نگرفته است.
دستجردی ادامه داد: در سفرهای استانی که به استان‌های کشور صورت گرفت تعدادی پروژه عمرانی برای این شهرستان‌ها به تصویب رسید که اختصاص بودجه می‌تواند در اتمام این طرح‌ها توجه به نیاز استان‌های کشور نقش اساسی داشته باشد.
در ادامه سفر وزیر بهداشت و درمان طرح توسعه بخش‌های بستری مرکز حوادث و فوریت‌های جراحی بیمارستان سوانح طالقانی نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
این طرح با هزینه‌ای بیش از 25 میلیارد ریال و در چهار طبقه ساخته شده که بهره‌برداری آن طرفیت تخت‌های بستری مرکز فوریت‌های جراحی از  96تخت مصوب به 220 تخت افزایش می‌یابد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول