اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سما واحد رشت خبر داد:

احداث نخستین مرکز آزمون‌های استاندارد در رشت

خبرگزاری فارس: معاون واحد آموزشی سما رشت از احداث نخستین مرکز آزمون‌های استاندارد شمال کشور در رشت خبر داد.

احداث نخستین مرکز آزمون‌های استاندارد در رشت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رامین شعبانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان قبولی دانش‌آموزان سما در کنکور سراسری اظهار داشت: مدارس سما از مقررات آموزش و پرورش تبعیت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در مدارس سما تمام نظام بروکراسی رعایت می‌شود و سما دارای ستادهای نظارتی و معاونت‌های مختلف است، افزود: هزینه‌های دریافتی از دانش‌آموزان صرف تولید علم می‌شود.
معاون واحد آموزشی سما رشت، مدرسه سمای پسرانه رشت را با 970 دانش‌آموز بزرگ‌ترین مدرسه پسرانه موجود در کشور دانست و گفت: در سما سکون وجود ندارد و این امر موجب توسعه و گسترش آن است.
وی از احداث ساختمان نخستین مرکز آزمون استاندارد در شمال کشور در خیابان پارک قدس رشت خبر داد و گفت: مجوز تاسیس این مرکز مستقیما از کشور استرالیا برای گذراندن دوره‌های آیلتس زبان خارجه اخذ شده است.
این مسئول با بیان اینکه گذراندن دوره‌های مختلف زبان برای بسیاری از دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: در گذشته افراد برای شرکت در آزمون عازم دبی یا باکو می‌شدند که خروج مبلغ قابل توجهی ارز از کشور را علاوه بر دیگر مشکلات به همراه داشته است ولی با احداث این مرکز در گیلان بسیاری از کشورهای حاشیه دریای خزر نیز برای این منظور به رشت می‌آیند.
وی تفکرات سیستمیک سما را برای ارتقای جامعه بسیار مطلوب دانست و اذعان داشت: احداث مرکز آزمون استاندارد در رشت از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند.
شعبانی راه‌اندازی طرح مدارس تمام الکترونیک در سال جاری را از جمله برنامه‌های سما خواند و افزود: برای این منظور سامانه پیام کوتاه نیز راه‌اندازی شده است.
وی از اجرای طرح برنامه آموزش دو زبانه در دبیرستان‌های سما برای نخستین سال تحصیلی در گیلان خبر داد.
وی ابراز داشت: در این طرح که شامل دانش‌آموزان سال اول دبیرستان است، دروس پایه مانند ریاضی و رایانه به دو زبان فارسی و لاتین تدریس می‌شود.
معاون واحد آموزشی سما رشت با بیان اینکه شرکت در این طرح برای تمام دانش‌آموزان اجباری است، اظهار داشت: طرح دو زبانه برای سه سال دوره راهنمایی نیز تعریف شده که امسال نخستین دوره سه ساله آن به پایان رسیده و برای اولین بار در مقطع دبیرستان اجرا می‌شود.
وی دروس علوم، ریاضی و حرفه و فن را از جمله دروس پایه‌ای خواند که به دو زبان تدریس می‌شوند.
شعبانی عنوان داشت: یک‌ششم از 12 هزار نفر دانش‌آموز در حال تحصیل در مدارس خصوصی ناحیه 2 رشت، در مدارس سما تحصیل می‌کنند.
علیرضا آزادبر رئیس آموزشکده سما رشت نیز در این جلسه تصریح کرد: امسال تعداد رشته‌های موجود در دفترچه آزمون سراسری از 4 رشته به 16 رشته افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از یک‌هزار دانشجو در آموزشکده سما واحد رشت در حال تحصیل هستند که این تعداد از مهر ماه جاری با ثبت‌نام دانشجویان جدید افزایش می‌یابد.
آزادبر، در باره کتابخانه آموزشکده سما رشت بیان داشت: طبق تعریف دانشگاهی در هر کتابخانه برای هر یک از دانشجو باید 5 کتاب موجود باشد که در کتابخانه مذکور برای هر دانشجو 15 کتاب وجود دارد.
وی با بیان اینکه در این کتابخانه بالغ بر 15 هزار جلد کتاب وجود دارد، گفت: آموزشکده سما واحد رشت در بخش‌های مختلف پژوهشی، علمی و فرهنگی و ورزشی مقام کسب کرده است.
رئیس آموزشکده سما رشت از شرکت دو تیم رباتیک در بخش دانش‌آموزی و دانشجویی سما رشت در مسابقات رباتیک آذر ماه امسال خبر داد و افزود: آموزشکده سما رشت عنوان مقام سوم فرهنگی کشور را نیز کسب کرده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول