اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استان قزوین؛

بیمارستان فوق تخصصی مهرگان در قزوین افتتاح شد

خبرگزاری فارس: بیمارستان خصوصی تخصصی و فوق تخصصی مهرگان با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

بیمارستان فوق تخصصی مهرگان در قزوین افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مدیرعامل بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی مهرگان ظهر امروز در مراسم افتتاح این بیمارستان بیان کرد: این کار گروهی در پروسه شش ساله انجام شد و انگیزه ما از راه‌اندازی چنین بیمارستانی این بود که یک گام کیفیت خدمات درمانی را در شهر جلوتر برده و خدمات نوینی را با ایجاد مجموعه جدید به بیماران ارائه دهیم.
محسن تبریزی ادامه داد: برخی از بیماران به دلیل کمبود امکانات و خدمات تخصصی مجبور هستند به تهران روند که این امر مستلزم هزینه بیشتر و سختی است و همواره نیز خدمات بهتری دریافت نمی‌کنند.
وی اضافه کرد: کارهای نرم‌افزاری ساخت این بیمارستان در سال 83 آغاز و در سال 84 کلنگ ساخت بیمارستان مهرگان به زمین زده شد و این بیمارستان در هفت طبقه و 8 هزار و 500 متر مربع زیربنا احداث شد.
مدیرعامل بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی مهرگان با اشاره به طراحی صورت گرفته در بخش‌های مختلف در این بیمارستان توضیح داد: با توجه به اینکه طراحی بیمارستان کاری تخصصی و پیچیده است از این‌رو از کسانی که در این کار تخصص دارند، استفاده شد و طراحی به گونه‌ای صورت گرفت که از فضای موجود به خوبی استفاده شود و این بیمارستان دارای 100 تخت بستری است.
 
* بیشتر تجهیزات این بیمارستان خارجی است
وی خاطر نشان کرد: در این بیمارستان بخش‌های مرتبط در کنار هم دیده شده است تا حداقل رفت و آمد صورت گیرد و این بیمارستان دارای بخش سی‌سی‌یو با 14 تخت و آی‌سی‌یو با هشت تخت است و به لحاظ تأسیساتی نیز از سیستم پیشرفته در بحث تهویه هوا استفاده شده و سعی شده به لحاظ رنگ و معماری نیز فضای داخلی بیمارستان شبیه به محیط منزل و غیر بیمارستان باشد تا استرس بیماران را کاهش دهد.
تبریزی با اشاره به استفاده از تجهیزات مدرن در این بیمارستان تصریح کرد: بیشتر تجهیزات استفاده شده در این بیمارستان خارجی است چراکه در داخل کشور این تجهیزات را نداشتیم، به طوری که در اتاق عمل این بیمارستان از چراغی استفاده شده که در ایران وجود ندارد و گرد و غبار به داخل این چراغ نفوذ پیدا نمی‌کند.
وی تأکید کرد: این تجهیزات در راستای ارائه خدمات نوین و فوق تخصصی به مردم این استان به کار گرفته شده است و استاندارد این بیمارستان به لحاظ تجهیزاتی و ساختمانی در حد بهترین بیمارستان‌های کشور است.
مدیرعامل بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی مهرگان یادآور شد: می‌توانیم در بخش‌های گوش، حلق و بینی، اورولوژی، ارتوپدی و زنان خدماتی را با هزینه معقول به بیماران ارائه دهیم و امیدواریم با همدلی کادر بیمارستان این خدمات هرچه بهتر ارائه شود.
 
* ساخت بیمارستان مهرگان طی 6 سال
در ادامه رئیس هیئت مدیره بیمارستان مهرگان اظهار کرد: هسته اولیه کار برای ساخت این بیمارستان در تابستان سال 84 شکل گرفت تا باری از بخش پزشکی کشور و استان را به دوش بگیریم چراکه فکر می‌کنیم این استان دارای نیروهای متخصص در رده‌های پزشکی و کادر پرستاری است، برخی بیماران به دلیل نقص امکانات مجبور بودند برای دریافت خدمات به تهران رفته و هزینه بیشتری را صرف کنند و این امکان بود که قزوین بسیاری از امکانات پزشکی را داشته باشد.
مهدی خانلری افزود: زمین این بیمارستان نیز برای ایجاد بیمارستان وقف شده بود و بیمارستان مهرگان شش ساله ساخت شد، البته شاید تصور شود که این زمان طولانی بوده است ولی با مدنظر گرفتن ملاحظات جغرافیایی، مشکلات در انجام کارهای مشارکتی در ایران و لحاظ استانداردهای لازم ورای فنی و مهندسی در حوزه پزشکی این زمان طولانی نیست.
وی اعلام کرد: این کار با همه مشکلات انجام شد و نباید فراموش کنیم که به عنوان پزشک مدیون اعتماد بیمار هستیم زیرا یک بیمار می‌تواند پزشک و فضای دیگری را برای درمان انتخاب کند.
رئیس هیئت مدیره بیمارستان مهرگان با تقدیر از حمایت‌های شهرداری و شورای شهر قزوین یادآور شد: این پروژه بر مبنای سرمایه‌های خصوصی بوده و از کسانی که در ساخت این بیمارستان ما را یاری کردند، تشکر می‌کنیم.
گفتنی است این بیمارستان شامل بخش‌هایی نظیر رادیولوژی، آزمایشگاه، سی‌تی اسکن، اتاق عمل زایمان، اتاق عمل قلب، آنژیوگرافی قلب، تست ورزش و اکو گرافی، آنژیوگرافی و لیزر چشم، بخش نوزادان، بخش آی‌سی‌ی، بخش سی‌‌سی‌یو و اورژانس است.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول