اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر ورزش و جوانان؛

کارخانه تولید توپ ورزشی در اردبیل بهره‌برداری شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سفر چهارم هیئت دولت به استان اردبیل و با حضور وزیر ورزش و جوانان کارخانه طنین پیک سبلان، تولید کننده توپ‌های ورزشی با نام تجاری بتا افتتاح و به بهره‌بردرای رسید.

کارخانه تولید توپ ورزشی در اردبیل بهره‌برداری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که صبح امروز به همین منظور در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل برگزار شد، مدیرعامل این کارخانه اظهار داشت: در راستای عمل به اصل 44 قانون اساسی و با هدف پیشرفت اختصاصی استان فاز اول کارخانه طنین پیک سبلان با نام تجاری بتا افتتاح می‌شود.
علی مهدی‌زاده میزان سرمایه‌گذاری این طرح تولیدی و صنعتی را 46 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: کل این مبلغ بابت ماشین‌آلات، تجهیزات تاسیسات و ساختمان انجام شده و کل مبلغ، آورده سهامداران شرکت است.
وی با یادآوری اینکه هیچ آورده ریالی و ارزی از سوی دولت برای این واحد تولیدی هزینه نشده است بیان داشت:‌ قرار است سرمایه‌گذاری این واحد  در آینده به 100 میلیارد ریال برسد.
این مسئول ادامه داد: کارخانه تولید توپ‌های ورزشی طنین پیک سبلان در هفت هزار و 520 متر مربع ساخته شده که از این میزان 3 هزار و 250 متر مربع شامل سالن تولید، قسمت اداری و رفاهی است.
مدیرعامل کارخانه پیک سبلان اشتغالزایی این طرح تولیدی را 40 نفر اعلام کرد و بیان داشت: اشتغالزایی غیر مستقیم این طرح نیز به دلیل استفاده فراوان از محصول تولیدی کارخانه غیر قابل پیش‌بینی است.
وی گفت: این کارخانه با تولید انواع توپ‌های فوتبال، والیبال، بسکتبال، هندبال و واترپلو ظرفیت تولید یک هزار و 800 توپ در شبانه‌روز را دارد که انتظار داریم با افتتاح فاز دو این میزان تولید به 3 هزار عدد توپ در شبانه‌روز ارتقا یابد.
مهدی‌زاده به صرفه‌جویی ارزی و ریالی این کارخانه نیز اشاره کرد و افزود: سالانه 2 میلیون دلار صرفه‌جویی در این بخش داریم و با توجه به اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها و اهداف کلان دولت مبنی بر ایجاد اشتغال پایدار محقق شدن این اهداف سرلوحه ماست.
وی بیان داشت: با توسعه کارخانه و احداث فاز دو آن پیشرفت فیزیکی 25 درصدی کارخانه طنین پیک سبلان را شاهد خواهیم بود.
مدیرعامل این کارخانه ابراز داشت: در فاز سه نیز در نظر داریم با تولید پوشاک ورزشی وارد عمل شویم که در حال مذاکره با طرف‌های ایتالیایی و آلمانی برای انتقال تکنولوژی تولید این محصولات هستم.
وی گفت: با امکانات ایجاد شده که حاصل تلاش مدیران و کارکنان این واحد است پیش‌بینی می‌شود استان اردبیل در سال‌های آینده به قطب تولید محصولات ورزشی و تفریحی تبدیل شود.
مهدی‌زاده در پایان از وزیر ورزش و جوانان خواست با حمایت از این صنعت در استان زمینه را برای توسعه فاز‌های بعدی این کارخانه فراهم آورد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول