اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی:

96 هزار شهرستان و آبادی در کشور‌ سرشماری ‌می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی گفت: 397 شهرستان، 96515 آبادی به علاوه 98904 مکان فرعی در این طرح مورد سرشماری قرار می‌گیرند و حدود 55 هزار نفر نیز مستقیما در آن فعالیت خواهند کرد.

96 هزار شهرستان و آبادی در کشور‌ سرشماری ‌می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرخ مسجدی صبح امروز در جلسه ستاد سرشماری استان که با حضور فرمانداران تشکیل شده بود، با تاکید بر اعمال دقت از سوی مجریان این طرح تصریح کرد: هیچ مسئول یا ماموری به هیچ وجه مجاز به دخالت در آمار نیست و باید اطلاعاتی جمع‌آوری شود که مورد اعتماد همه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: مردم باید مطمئن باشند که این اطلاعات برای برنامه‌ریزی در امور اجرایی کشور جمع‌آوری می‌شود و اطلاعات فردی آنها در مراجع دیگر استفاده نخواهد شد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار تاکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند امکانات خود را در اختیار مجریان طرح سرشماری قرار دهند تا هیچ دغدغه‌ای در خصوص امکانات وجود نداشته باشد.
وی طرح سرشماری نفوس و مسکن را بزرگترین و مهم‌ترین اتفاق آماری در مملکت دانست و افزود: این طرح قبلا هر ده سال برگزار می‌شد؛ ولی بر‌اساس اهمیت بسیار زیاد آن، رئیس جمهور محترم تاکید دارند که باید هر 5 سال یک بار برگزار شود.
مسجدی خاطرنشان کرد: نتایج این سرشماری مبنای تمام برنامه‌ریزی‌ها و اطلاعات بعدی است و هر چه اطلاعات دقیق‌تر جمع‌آوری شود سیاست‌ها نیز واقعی‌تر و عملیاتی‌تر خواهد شد.
معاون استاندار همچنین با تاکید بر اطلاع‌رسانی دقیق به مردم در خصوص طرح سرشماری گفت: تبلیغات در این موضوع بسیار مهم است و باید با شیوه‌های مختلف مردم را برای مشارکت در این طرح آماده کرده و نسبت به آن اعتماد عمومی ایجاد کنیم.
مسجدی با تاکید بر انتخاب افراد قابل اعتماد و پرتوان به عنوان مجریان طرح سرشماری افزود: مراحل مختلف این طرح لحظه به لحظه باید تحت نظارت بوده و اگر مشکلی پیش آمد سریعا حل شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار در ادامه با اشاره به گستره وسیع اجرای این طرح گفت: 397 شهرستان، 96515 آبادی به علاوه 98904 مکان فرعی در این طرح مورد سرشماری قرار می‌گیرند و حدود 55 هزار نفر نیز مستقیما در آن فعالیت خواهند کرد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی گفت: نتایج طرح سرشماری نفوس و مسکن باید مانند بیت‌المال مورد حساسیت باشد و نباید در اعداد و ارقام اشتباه یا اعمال نظر صورت گیرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول