اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست امور آبفار شهرستان فردوس هشدار داد:

روستاییان صرفه‌جویی کنند

خبرگزاری فارس: سرپرست امور آبفار شهرستان فردوس در زمینه مصرف آب در روستاها هشدار داد و گفت: خشکسالی‌ها حاکم بوده و روستاییان بهتر است در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

روستاییان صرفه‌جویی کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نوید عبدالهی چهارشنبه‌شب در جمع مردم روستاهای مهوید و گستج اظهار داشت: سیستم تامین آب شرب روستای گستج و روستای مهوید مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: شبکه آبرسانی گستج در سال 1367 توسط جهاد سازندگی احداث و با اجرای کامل طرح تعداد 247 مشترک، 122 خانوار و 352 نفر از آب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.
سرپرست امور آبفار شهرستان فردوس اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را 135 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با اجرای این طرح، خط انتقال آب روستا به طول 600 متر تعویض و بازسازی شده است.
عبدالهی با اشاره به سیستم تامین آب شرب مجتمع مهوید یادآور شد: با اجرای کامل این طرح نیز تعداد 595 مشترک، 223 خانوار و 797 نفر از آب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.
سرپرست امور آبفار روستایی فردوس تصریح کرد: با راه‌اندازی سیستم تامین آب شرب مجتمع مهوید، هزینه برق مصرفی به طور میانگین 12 درصد کاهش و عمر تاسیسات افزایش می‌یابد و با راه‌اندازی سیستم چاه رزرو اتفاقات احتمالی و بی‌آبی در 6 روستا به حداقل می‌رسد.
عبدالهی یادآور شد: مجتمع مهوید دارای 24.6 کیلومتر خط انتقال و 11.7 کیلومتر شبکه توزیع است.
وی با اشاره به اقدامات این امور در سال گذشته یادآور شد: ساخت یک‌هزار و 700 متر خط آزبست 150 در باغستان، لایه‌روبی قنات، ساخت حوضچه رسوبگر و نصب انشعابات در گستج، ساخت منبع 40 و تعویض شبکه در مجتمع کوثر، پیش‌بینی ساخت منبع 400 متر مکعبی فتح‌آباد، باداموک، گستج، پیش‌بینی ساخت منبع 200 متر مکعبی آمرودکان، ساخت منبع صد متر مکعبی افغو و تعویض شبکه مهرانکوشک از اهم این اقدامات است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول