اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

مسئولان در انتخابات بیطرف باشند

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین از مسئولان خواست با حفظ بی‌طرفی در انتخابات زمینه و بستر مشارکت بالای مردم را فراهم کنند تا نظام همچون گذشته شاهد انتخاباتی با قوت، با صلابت و اقتدار باشد.

مسئولان در انتخابات بیطرف باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان تاکستان که با موضوع تودیع فرماندار سابق و معارفه فرماندار جدید شهرستان تاکستان در سالن امام علی (ع) این شهر برگزار شد، بیان کرد: شهرستان تاکستان، شهرستانی با مردمی با وفا، دین‌دار، فرهنگی، فرهنگ دوست، مشارکت‌جو و حاضر در صحنه است که بخش اعظمی از پیشرفتی که در شهرستان مشاهده می‌کنیم مرهون همین مشارکت مردم است.
وی ادامه داد: به تبع این وضعیت و ظرفیت، حمایت علمای بزرگ، امام جمعه و مسئولان می‌تواند کمک بزرگی را در این مسیر داشته باشد.
استاندار قزوین اضافه کرد: آقای صادقی ( فرماندار سابق تاکستان) با کوله‌باری از تجربه مشغول خدمت‌گذاری بودند و 5.5 سال عهده‌داری این مسئولیت، نشان از اخلاق نیک، وفاداری به رهبری، وفاداری به ارزش‌ها و موفقیت در تعامل با مسئولان و علماء دارد.
وی تصریح کرد: در این مدت حدود دو سالی که در استان قزوین خدمت شما هستیم، ایشان تلاش کردند شهرستان از پیشرفت خوبی برخوردار شود که تجارب ایشان می‌تواند قابل استفاده باشد.
عجم توضیح داد: فرماندار جدید نیز در حوزه فرهنگ، اقتصاد، توسعه، اشتغال آفرینی و حتی مسائل سیاسی آشنایی خوبی دارند؛ ایشان فردی اصولگرا از خانواده شهدا، ایثارگران و پای‌بند به ارزش‌ها هستند که توفیق پیدا کردیم خدمت ایشان باشیم.
وی اظهار کرد: قطع یقین باید به ایشان فرصت داده شود تا توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خویش را در خدمت به مردم ارائه کند چراکه وی در مقطع انتخابات به عنوان فرماندار نمونه انتخاب شده است.
استاندار قزوین افزود: توصیه من به شما این است که انجام کار مردم را در اولویت کاری خود قرار دهید، ما به عنوان مجریان، دو تا سه وظیفه داریم که در گام نخست باید منویات مقام معظم رهبری را با جان و دل بپردازیم.
وی تاکید کرد: اجرای سیاست‌های دولت و ایجاد وحدت و انسجام در مجموع گام‌های دیگری است که باید به آن پرداخت و از مباحثی که به شکستن انسجام و وحدت منجر شود، پرهیز کرد و همه مدیران نیز حمایت می‌کنند.
عجم عنوان کرد: نمایندگی دولت کار سختی است، کار پر مشغله‌ای است همه مردم و مسئولان، مسئولیت را از نماینده دولت می‌خواهند از طرفی هم نمی‌شود از کسی همه مسئولیت را خواست و از او حمایت نکرد که چنین روحیه‌ای در مردم این شهرستان وجود ندارد و وظیفه ما این است که مسئولیت را به نحو احسن سامان دهیم و به سامان برسانیم.
وی اضافه کرد: امروز آغاز یک دوره فعالیت جدید است که باید حل مشکلات مردم و حل گرفتاری‌های مردم و دغدغه جدی توجه به دفع حوائج مردم باشد.
استاندار قزوین اعلام کرد: در آینده نزدیک موضوع سرشماری را داریم که یک کار ملی است و همه مدیران مکلف به همراهی در این زمینه هستند.
وی با اشاره به لزوم بی‌طرفی مسئولان در انتخابات افزود: موضوع مهمتر بحث انتخابات است که از مدتی پیش کارهای اجرایی آن آغاز شده با رعایت قانون، امانتداری و بی‌طرفی در بحث انتخابات، اجرای انتخابات باید با قوت، صلابت و اقتدار در شهرستان و استان انجام شود.
عجم توضیح داد: کار عملیاتی و اجرای انتخابات بر دوش وزارت کشور است که کارهای صلاحیتی یک بخش کار است؛ یک بخشی از این موضوع به هیئت‌های اجرایی و یک بخشی هم به هیئت‌های نظارت شورای نگهبان مربوط است.
وی تاکید کرد: ولی توقع و تأکید ما که بر آن اصرار دارم حفظ بی‌طرفی است، با احترام به همه عناصری که صلاحیت آنها از سوی مراجع ذیصلاح تائید می‌شود ما باید بستر را آماده کنیم تا مشارکت حداکثری هم داشته باشیم و در این میان رأی مردم امانتی است که باید به درستی از آن پاسداری کنیم.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: این موضوعی است که از فرماندار، ائمه جمعه، همه مسئولان، کاندیدهایی که حضور پیدا خواهند کرد؛ درخواست داریم و موضع استقلال طلبانه در حوزه اجرای انتخابات برای داشتن انتخاباتی سالم ما را یاری کنند.
 
در توصیه به فرماندار جدید
وی در توصیه به فرماندار جدید اضافه کرد: در حوزه مدیریت شهری باید کمک کرد، باید موثر باشیم از شورا هم تقاضا داریم به این موضوع به طور جدی و فراگیر بپردازند؛ یک مقداری دغدغه‌های خود و مردم را با انتخاب یک مدیر خوبی که بتواند مسائل شهری را مدیریت کند و مشکلات را حل کند، کم کنند.
عجم ادامه داد: مصوبات شورا باید در چارچوب قانونی مورد توجه قرار گیرد که با این کار باید مدیریت شهری را بیشتر کمک کنیم مردم تاکستان همچون سایر مردم اقصی نقاط استان مردمی در خور خدمت هستند.
وی افزود: تصور و توقع من این است که در مدیریت شهری باید دوستان شورا را کمک کنیم و هم آنها کمک کنند تا با وحدت به این موضوع جدی بپردازند تا حوائج مردم برطرف شود.
استاندار قزوین اظهار کرد: در خصوص راه‌های عبوری بین مزارع که موضوع مهمی است باید جزو کارهای اولویت‌دار پیگیری شود تا کار مناسب و شایسته ارائه شود.
وی با اشاره به جایگاه شهرستان تاکستان اضافه کرد: محوری‌ترین تولید باغی و کشاورزی استان و حتی کشور در این شهرستان است که باید اهتمام ویژه‌ای شود، انگور محصول استراتژیک این شهرستان است و اقتصاد این شهرستان به این موضوع وابسته و تکیه کرده است.
عجم تصریح کرد: در حوزه صنعت کارهای ارزشمندی شده است، مرکز ثقل تولید محصولات فولادی به تعبیری کشور تاکستان است که قریب 3.5 میلیون تن تولید محصولات فولادی افتخار است و عنایتی که در استان می‌شود هدایت این طیف به سمت شهرستان تاکستان است.
وی عنوان کرد: فرماندار باید هم پدری و هم هماهنگی کند تا انسجام ایجاد شود و همکاران در فرمانداری و بخشداری‌ها باید منجسم‌تر عمل کنند تا از فرصت‌های موجود برای خدمت هر چه بیشتر به مردم بهره‌ بگیریم.
استاندار قزوین گفت: سیاست و توانمندی دولت صرف نظر از فراز و فرودها در راستای رفع حوائج مردم است هیچ حوزه‌ای نمی‌تواند ادعا کند که همه کارهایش تمام و کمال و صددرصد کامل است در واقع انسان چون خودش کامل نیست در نتیجه یک نقصا‌ن‌هایی در اجرا متوجه ما هست، باید تلاش کنیم کار بی منت، صادقانه و کم عیب ارائه کنیم.
وی افزود: امنیت شهرستان از نکات مهمی است که باید در این زمینه جلسه‌های شورای تأمین را مرتب و به موقع برگزار کنید چراکه تأمین امنیت وظیفه حاکمیت همه ماست.
عجم یادآور شد: توسعه روستاها مهم است و سرلوحه کار دولت است که باید در این راستا با توجه به منویات مقام معظم رهبری تلاش کنیم.
در پایان ضمن تقدیر از فرماندار سابق، علی اکبریان به عنوان فرماندار جدید تاکستان معرفی شد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول