اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه قم:

10 درصد به ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزوده شد‌

خبرگزاری فارس: سرپرست آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه قم گفت: در سال جاری 10 درصد به ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزوده شده است.

10 درصد به ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزوده شد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام عبدالکریم فرهانی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد اظهار داشت: سال گذشته به دلیل سفر رهبر انقلاب به قم سال پربرکتی برای حوزه‌های علمیه بود.
وی افزود: ایشان خطوط حرکت حوزه علمیه را ترسیم کرده و از حوزه‌های علمیه با تعبیر زیبای مادر نظام یاد کردند بنابراین تمام دست اندرکاران و معاونان حوزه علمیه تلاش مضاعفی برای اجرای منویات ایشان در سال جاری دارند.
سرپرست آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه قم یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری را تقویت حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: در همین راستا تاکنون در 26 استان شوراهای استانی برای مدیریت حوزه‌ها و مدارس علمیه تشکیل شده است و کار واگذاری وظایف در شش استان که آمادگی بیشتری داشتند آغاز شده است.
وی به یکی دیگر از دغدغه‌های رهبری در مورد حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: ایشان خواستار تاسیس مدارس جدید در سطح کشور بودند که برای اجرای این خواسته ایشان نیز تاکنون 49 موافقت اصولی انجام شده که ظرف دو سال نیز به مدرسه تبدیل خواهند شد ضمن اینکه 79 مجوز فعالیت موقت نیز در این مدت صادر شده است.
فرهانی با بیان اینکه امسال 313 مدرسه علمیه در سطوح یک و دو در سراسر کشور فعال هستند گفت: در سال جاری 10 درصد به ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزوده شده است.
سرپرست آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در مورد توسعه مراکز تخصصی اظهار داشت: تاکنون 15 موافقت اصولی و پنج مجوز فعالیت موقت برای راه‌اندازی مراکز تخصصی صادر شده است که با این حساب 15 مرکز در قم و 12 مرکز در شهرستان‌ها فعالیت خواهند کرد.
وی به اجلاسیه هم‌اندیشی اساتید حوزه در قم که سال گذشته برگزار شد اشاره کرد و افزود: سال گذشته نخستین آزمون برای ورود به رشته‌های تخصصی برگزار شده است و استان‌هایی که حد نصاب لازم را کسب نکردند می‌توانند در آزمون آبان ماه سال جاری شرکت کنند.
فرهانی از اعزام 238 نفر از نیروهای حوزه قم به شهرستان‌ها خبر داد و گفت: از این میان 118 نفر استاد، 40 نفر مدیر و 80 نفر کارشناس و معاون بوده اند ضمن اینکه 100 نفر معاون تهذیب نیز به مدارس سراسر کشور اعزام شده‌اند.
سرپرست آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه قم یکی دیگر از تاکیدات مقام معظم رهبری را کاهش تعطیلات حوزه علمیه دانست و تصریح کرد: در راستای اجرای این خواسته رهبری امسال دوره تثبیت و اختیار طلاب ورودی به تابستان منتقل شده است ضمن اینکه دوره‌های آموزشی روحانیون ممتاز در تابستان امسال برگزار شده است.
وی به افزایش نظارت و کیفی‌سازی آموزشی در سطح مدارس اشاره کرد و ابراز داشت: در سال 89 تعداد 95 مدرسه از لحاظ آموزشی و 122 مدرسه از نظر مدیریتی مورد ارزیابی قرار گرفتند که این نظارت موجب شد به 19 مدرسه اجازه پذیرش در سال جاری داده نشود ضمن اینکه 9 مدرسه نیز مجوز ارتقا دریافت کردند.
فرهانی گفت: امسال 800 نفر از طلاب حوزه علمیه قم دارای معدل بالای 18 بوده اند که از این میان از 65 نفر از افراد دارای معدل بالای 19.35 تقدیر به عمل می‌آید هر چند در این زمینه جای رشد بیشتری وجود دارد.
سرپرست آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه قم حرکت بعدی در راستای افزایش کیفیت آموزشی را اجلاسیه دانش افزایی ویژه اساتید در مشهد دانست و افزود: برای مدیران نیز در سه منطقه مختلف از کشور اجلاسیه‌هایی برگزار شده است.
وی یکی دیگر از محورهای فعالیت مرکز مدیریت را برنامه‌های تهذیب نفس برشمرد و خاطرنشان کرد: شعار 40 روز درس، 40 شب تهجد در مشهد و اجرای برنامه‌های مختلف تربیتی و اخلاقی مورد استقبال طلاب قرار گرفته است.
فرهانی از برگزاری سه نشست تربیتی توسط شورای عالی حوزه خبر داد و اظهار داشت: 117 معاون تربیتی در قم و شهرستان‌ها منصوب شده‌اند و نشاط خوبی در میان مدارس و حوزه‌های علمیه شهرهای مختلف به ویژه استان تهران وجود دارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول