اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر رشت:

ترویج محصولات ارگانیک ضروری است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای شهر رشت گفت: گسترش و ترویج محصولات به ویژه مرغ ارگانیک در بین شهروندان امری ضروری است.

ترویج محصولات ارگانیک ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسن عاقل‌منش بعد از ظهر امروز در جلسه شورای این شهر با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت از کارخانه تولید مرغ ارگانیک در آستانه‌اشرفیه، اظهار داشت: در سه دهه اخیر در کشورهای اروپایی و پیشرفته و در دهه اخیر نیز در کشورمان بحث پرورش و تولید محصولات ارگانیک رشد خوبی یافته است.
وی ادامه داد: محصولات کشاورزی ارگانیک و فرآورده‌های گوشتی بدون استفاده از آنتی‌بیوتیک و مواد شیمیایی که می‌توانست در بدن انسان جذب شود و عوارضی را در پی داشته باشد با توسعه محصولات ارگانیک از بین می‌رود و سلامت افراد جامعه تضمین می‌شود.
عضو شورای شهر رشت بیان داشت: کمیسیون بهداشت شورا با هدف ارتقای سطح سلامت شهروندان و دعوت از تولید کنندگان در جلسات این کمیسیون و نیز فراهم کردن شرایط بازدید از مرکز تولید مرغ ارگانیک بر ضرورت هدف سلامت جامعه تاکید دارد.
وی، بازدید روزگذشته شورا از کارخانه مذکور را با هدف آشنایی بیشتر با نحوه تولید محصولات ارگانیک و فراهم کردن شرایط توزیع و پخش آن برای شهروندان و توسعه سلامت جامعه و کار فرهنگی عنوان کرد.
عاقل‌منش به فضا و مکان پرورش این جوجه‌ها اشاره کرد و گفت: این فضا بسیار مناسب و بهداشتی و خوراک مرغ و جوجه‌ها از مرغوب‌ترین محصول و گیاهی بود.
وی، قرنطینه محیط، بهداشت و ضد عفونی و ویتامینه کردن، آب مصرفی تصفیه شده، تهویه و دمای مناسب پرورش مرغ، نور مناسب و یکنواخت و وجود آزمایشگاه‌های مجهز را از دیگر مزایای این شرکت بیان کرد.
نایب رئیس شورای شهر رشت اظهار داشت: پرورش مرغ ارگانیک یا مرغ سبز هزینه زیادی در بر دارد که به منظور سلامت مردم ایجاد شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این محصولات توسط فرزندان این مرز و بوم در استان محقق شده، ضروری است که باید در فرهنگ‌سازی و حمایت از این قشر تلاش کرد و شرایط رشد و شکوفایی محصولات بدون آنتی بیوتیک را فراهم آورد.
عاقل‌منش قیمیت این محصول را هر کیلو 700 تومان بیشتر از مرغ معمولی ذکر کرد و افزود: به دلیل فرآیندهای تولید در محصولات ارگانیک این قیمت بیشتر از قیمت مرغ معمولی بوده و در مقابل سلامت افراد ناچیز  است.
وی با اشاره به در پیش بودن ایام بازگشایی مدارس و تبریک این ایام خاطرنشان کرد: هر ساله در این ایام شورا و شهرداری رشت با برگزاری ستاد مهر به آماده‌سازی و استقبال از دانش‌آموزان می‌روند که امیدواریم امسال نیز این روند ادامه داشته باشد.
عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه در روزهای آغازین بازگشایی مدارس تردد در خیابان‌ها بیش از گذشته می‌شود، از شهردار رشت خواست تا مانند سال‌های گذشته در روزهای اولیه سال تحصیلی سرویس رایگان اتوبوس را در برنامه‌ها لحاظ کند.
وی بر ضرورت خط‌کشی معابر، نصب تابلوهای مناسب با مدارس و مرتب سازی پیاده‌روهای منتهی به مدارس تاکید کرد.
عاقل‌منش از روابط عمومی‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت خواست تا با نصب پرده‌هایی این ایام را تبریک گفته و به استقبال سال تحصیلی جدید بروند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول