اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مازندران:

دانشکده‌های ادبی متون جشنواره‌های رضوی را واکاوی کنند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مازندران گفت: دانشکده‌ها و دپارتمان‌های ادبی هم می‌توانند با اختصاص دروس و واحدهای درسی متون و برنامه‌های جشنواره رضوی را به گستره فضاهای تخصصی بکشانند.

دانشکده‌های ادبی متون جشنواره‌های رضوی را واکاوی کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از ستاد خبری ششمین جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا (ع)، کمال رستمعلی درباره چرایی نهادینه‌نشدن فرهنگ رضوی در جامعه بیان داشت: نهادینه نشدن بخشی از فرهنگ و میراث‌های والا، نقدی است که در اغلب موارد به جامعه وارد و صادق است.
وی خاطرنشان کرد: نوع کشش و تعلق ناگسستنی مردم مومن بیشتر استوار بر نوعی باور مبتنی بر فطرت و پذیرش ازلی و قلبی است و این ارادت در شکل خود دارای مزایایی است که یک مصداق باشکوه آن، اقیانوس جمعیت شیفته و مشتاق ایرانی است که برای اتصال به آستان مقدس ثامن الحجج (ع) و بارگاه دیگر ائمه و اولیا حق در اطراف و اکناف جهان اسلام مشاهده می‌شوند.
رئیس اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مازندران یادآور شد: با این همه در این میان، جای ارادت توام با علم و عمل به سیره و روش آن منابع عرشی در فرهنگ ایرانی به دلیل بعضی توقف‌های فکری در تاریخ اندیشه و عقب نگه داشتن آن در برخی مقاطع واقعا خالی است که با بازخوانی این مهم و ارائه راهکارهای متناسب با ویژگی‌های جامعه و مطالعه واکنش‌های تاریخی آنان نسبت به فرهنگ مذهبی به جانمایی فکری و تعمیق آن در جامعه اهتمام کرد.
وی در بیان ارایه پیشنهاد برای بهتر برگزار شدن جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا (ع) گفت: ارائه جزوه‌ها و کتاب‌های پایه و آسان برای شناخت زندگی اجتماعی، دینی، سیاسی و اقتصادی ائمه برای همه طبقات فکری، ارائه جزوه‌ها و کتاب‌های پیشرفته برای شناخت جزئیات زندگی، استفاده از ظرفیت رسانه به ویژه رسانه ملی با تامین برنامه‌های مختلف برای شناخت تاریخ زندگی فکری، مذهبی و اجتماعی ائمه، ارائه سلسله بحث‌های مدون، جامع، جهت‌دار و مستمر برای شناخت و فرهنگ‌سازی در مورد ائمه و استفاده از ظرفیت‌های موثر حوزه و دانشگاه از جمله پیشنهادهایی است که می‌توان برای بهتر برگزار شدن جشنواره به کار بست. 
رستمعلی با اشاره به اینکه به گواهی تاریخ ایران و جهان، فرهنگ و هنر مهم‌ترین و موثرترین ابزار انتقال و نهادینه کردن ارزش‌های فرهنگی مذهبی در کشور بوده‌اند، ابراز داشت: چنان که بسیاری از حوادث صدر اسلام توسط ادبای آن روزگار و بخش بزرگی از ارزش‌های مذهبی تاریخ اسلام و در صدر آن واقعه عاشورای حسینی توسط ادبا و علما و شعرای سترگ و نام‌آور ایرانی چندین قرن است که در این کشور نهادینه شده‌اند و روز به روز تعلق به آن و شناخت صحیح جوانب آن سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.
وی افزود: برگزاری این جشنواره می‌تواند از دیگر مصادیق باشد چرا که نامه‌نویسی هم یکی از شیوه‌های بسیار مهم و برجسته ادبی است.
رستمعلی با اشاره به اینکه باید با برنامه‌ریزی صحیح و کارآمد و شناساندن زوایای آشکار و پنهان زندگی اجتماعی و سیاسی امام رضا (ع) نسل ادبی آینده را با وجود مضامین بزرگ و بکری چون ائمه آشنا کرد، یادآور شد: دانشکده‌ها و دپارتمان‌های ادبی هم می‌توانند با اختصاص دروس و واحدهای درسی طرح این موضوع را به گستره فضاهای تخصصی بکشانند.
رئیس اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مازندران با بیان اینکه معمولا این جشنواره را پیگیری می‌کنم، متذکر شد: برگزاری این جشنواره به ویژه آشنایی نسل نوجوان و جوان با مفاهیم دینی و رضوی تاثیر بسزایی داشته و برای تاثیرگذاری بیشتر باید برنامه‌های جانبی این جشنواره به ویژه ارائه کتاب و لوح فشرده حاوی معارف دینی بیشتر شود.
وی اذعان داشت: تشویق‌ها و تجلیل‌ها در سطحی باشد که موجب تحریک و ایجاد انگیزه در افراد برای آشنایی بیشتر با معارف اسلامی و به کار گیری در زندگی عملی شود.
انتهای پیام/ن30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول