اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمهور:

متهم‌کردن دولت به فساد مالی نوعی رد گم کردن متهمان اصلی است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: متهم کردن دولت به فساد مالی در قضیه اخیر اختلاس بانک در حقیقت رد گم کردن متهمان اصلی است تا با خیال راحت به فساد و راند خود ادامه دهند.

متهم‌کردن دولت به فساد مالی نوعی رد گم کردن متهمان اصلی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود احمدی‌نژاد دقایقی پیش در جمع مردم اردبیل اظهار داشت: چند ماهی است که عده‌ای تمام توان خود را بسیج کرده‌اند تا دولت را به تهمت‌ها و افتراهای مختلف محکوم کنند، به طوری که آنها بدون محدودیت مثل اینکه هیچ تعقیب کیفری و پیگیری نمی‌شود با خیال راحت به کارشکنی‌ها و اتهام‌زدن‌های خود ادامه می‌دهند.
وی بیان داشت: ‌این عده با انواع تهمت‌ها به پاکترین دولت سعی می‌کنند علیه دولت جوسازی‌های متعددی را انجام دهند تا پاک‌ترین دولت جمهوری اسلامی ایران را با همراهی پاک‌ترین فرزندان این سرزمین متهم به خیانت و فساد کنند.
رئیس جمهور خطاب به ملت ایران گفت:‌ مردم ایران به هوش باشند چرا که عده‌ای می‌خواهند رد گم کنند و به همین خاطر انگشت اشاره به سوی دولت دراز کرده‌اند تا تمام فساد و رانت‌‌خواری‌ها را با انتساب به دولت، افراد اصلی را از اتهام پاک و مبرا کرده و فراری دهند.
احمدی‌نژاد با افشای مفاد قرارداد گازی منعقد شده قبل از دولت نهم که قرار بود به بهای مفت گاز به کشورهای دیگر صادر شود، بیان داشت: عده‌ای از آقازاده‌ها این قرارداد را با دریافت میلیاردها رشوه تنظیم کرده بودند که مرحوم کردان توانست به ماهییت این قرارداد تنظیم شده پی ببرد و عوامل آن را که امروز خارج از کشور علیه اسلام و ملت ما تبلیغ منفی می‌کنند برملا کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: ‌کردان با این افشاگری ده‌ها میلیارد تومان پول مفتی را که از کیسه بیت‌المال هزینه می‌شد تا کسب منافع شخصی شود مطرح کرد تا جلوی این رانت عظیم را بگیرد.
وی بیان داشت: عده‌ای از این افراد و عوامل آنها مرحوم کردان را تحت فشار قرار داده و با اتهام و دروغ‌های متعدد سعی کردند وی را از صحنه خارج کنند که در همین اوضاع یکی از روزنامه‌های کشورمان به جای معرفی کردن دزدان واقعی مرحوم کردان را متخلّف معرفی کرد تا دزد اصلی فرار کند.
احمدی‌نژاد گفت: در قضیه اخیر اختلاس بانکی نیز عده‌ای دولت را متهم می‌کنند و با هجمه تبلیغات و اتهام‌زنی می‌خواهند دزدان اصلی را فراری دهند.
وی از رئیس قوه قضاییه خواست موضوع رسیدگی به این پرونده اختلاس را در دستور کار قرار داده و عناصر آن را که اغلب افراد سودجو و فرصت‌طلب هستند در هر لباس، جایگاه، منصب و عناوین مقدس باشند محاکمه کرده و به ملت معرفی کنند.
رئیس جمهور ادامه داد: در یک جنگ سخت رسانه‌ای و با هدف سیاسی‌کاری‌های غبارآلود پاک‌ترین خدمتگزاران دولت نهم را متهم می‌کنند اما این افراد بدانند که سکوت دولت که امروز به احترام مقام معظم رهبری و ملت اختیار کرده است به اتمام رسیده و روزی پشت پرده تمام قضایا را بیان می‌کند.
وی از اصلاح سیستم نظام بانکی در آینده نزدیک خبر داد و بیان داشت: ‌غفلت در اصلاح سیستم بانکی سبب شده است که عده‌ای وام‌های میلیاردی دریافت کرده اما افراد عادی در دریافت 10 میلیون تومان وام اولیه دستشان خالی بوده و نتوانند تسهیلات دریافت کنند.
این مسئول اظهار داشت:‌مطالعات گسترده‌ای را در این زمینه انجام دادیم که نتایج آن بیانگر این است که اشکال اصلی در سیستم بانکی است به گونه‌ای که عده‌ای همیشه سعی کردند از فضاهای به وجود آمده به نفع خود استفاده کنند.
رئیس جمهور اظهار داشت: لایحه اصلاح سیستم بانکی تدوین و طراح شده و به زودی تقدیم مجلس می‌شود تا به فضل الهی بتوانیم جلوی رانت‌ها و برخی ویژه‌خواری‌ها را در کشور بگیریم.
وی تصریح کرد: اگر امروز عده‌ای از شبکه بانکی سوء استفاده می‌کنند به دلیل  ضعف نظارتی است چرا که سال‌هاست عده‌ای سعی می‌کنند وام‌های میلیاردی را دریافت کنند و به جای استفاده در نظام سالم اقتصادی تولید و صنعت در مسیر خلاف واقعیت‌ها هزینه کنند.
وی بیان داشت: اینکه عده‌ای تسهیلات بگیرند تا کارخانه‌ای را بخرند و به رونق صنعت کمک کنند هیچ اشکالی ندارد اما دریافت تسهیلات میلیاردی از بانک‌ها با هدف سوء استفاده و خرید یک بانک جدید خود جرمی است که باید دستگاه‌های ذیربط به آن رسیدگی کرده و حق و حقوق مردم را از حلقوم افراد فرصت‌طلب بیرون بیاورند.
رئیس جمهور در ادامه گفت: سال‌هاست که ما فریاد می‌زنیم و اعتراض می‌کنیم که چرا بانک‌ها اینگونه اقدام می‌کنند در حالی که در جریان اخیر اختلاس بانک، ما بدون شایعه‌سازی و جریان‌سازی خاص سعی کردیم تمام افراد و اموال تمام افراد سوء استفاده کننده را شناسایی و اموال آنها را مصادره کنیم تا جلوی بسیاری از ضرر و زیان‌ها در این منفعت‌طلبی‌ها گرفته شود.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ‌به فضل الهی با اصلاح سیستم بانکی بی‌عدالتی‌ها از جامعه ریشه‌کن‌ شده و راه سوء استفاده از پول بیت‌المال بسته می‌شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول