اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان؛

راهنمای زائر بعنوان یک حرفه در مشهد شناخته شد

خبرگزاری فارس: کارشناس امور گردشگری شهرداری مشهد گفت: راهنمای زائر از سوی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان به عنوان یک حرفه شناخته شده است.

راهنمای زائر بعنوان یک حرفه در مشهد شناخته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از شهرداری مشهد، رشید صالحی اظهار داشت: راهنمایان زائر قبل از آغاز فعالیت خود به مدت 50 ساعت در زمینه‌های حرم شناسی، مشهدشناسی و آشنایی با زبان‌های خارجی آموزش می‌بینند.
وی درباره تعداد پایگاه‌های راهنمای زائر که در نیمه اول سال فعال شده اند، افزود: بیش از 60 پایگاه راهنمای زائر از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح شهر به فعالیت مشغول بوده اند.
صالحی ادامه داد: تعداد مراجعین به این پایگاه‌ها بیش از 550 هزار نفر و میانگین آنها بیش از چهار هزار و500 نفر در هر روز بوده است که از این میزان پایگاه‌های واقع در فلکه آب، خیابان طبرسی، چهارراه دانش و شهدا بیشترین تعداد مراجعه‌کننده و پاسخ گویی را داشته اند.
وی درباره بیشترین موضوعات مورد سوال از سوی زائران بیان کرد: اطلاع‌یابی درباره معابر و میادین شهر و مراکز تفریحی به ترتیب با 18 و 15درصد بیشترین موضوعات و سوالات مسافران بوده است که از سوی این پایگاه‌ها پاسخ گویی شده است.
وی با اشاره به نظرسنجی‌هایی که از زائران به عمل آمده است، تصریح کرد: بر اساس این نظرسنجی تقاضا برای اسکان راحت و امن و استقرار جایگاه‌های سی ان جی در مرکز شهر از بیشترین تقاضاهای زائران بوده  است و برگزاری جشن‌های اعیاد در بوستان‌ها و اماکن عمومی یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های این معاونت مطرح شده که با استقبال بسیاری از سوی زائران نیز مواجه شده است.
تاکنون بیش از 350هزار نقشه توسط پایگاه‌های راهنمای زائر در اختیار زائران قرار گرفته است.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول